reklama

Od 9 maja możemy spotkać ankieterów w autobusach. Zapytają nas...

Opublikowano:
Autor:

Od 9 maja możemy spotkać ankieterów w autobusach. Zapytają nas... - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości... o trasę przejazdu. Niedawno informowaliśmy o tym, że płocki Ratusz postanowił przeprowadzić badania marketingowe w sieci komunikacji miejskiej. Ankieterzy pojawią się w autobusach zarówno na terenie miasta, jak i w pojazdach kursujących na liniach podmiejskich.

... o trasę przejazdu. Niedawno informowaliśmy o tym, że płocki Ratusz postanowił przeprowadzić badania marketingowe w sieci komunikacji miejskiej. Ankieterzy pojawią się w autobusach zarówno na terenie miasta, jak i w  pojazdach kursujących na liniach podmiejskich.

Badania powierzono firmie Public Transport Consulting – Marcin Gromadzki z Gdyni i potrwają od 9 maja do 9 czerwca 2019 r. Ankieterzy powinni mieć przy sobie identyfikatory ze swoim imieniem i nazwiskiem, potwierdzone przez Urząd Miasta Płocka (z herbem Płocka) oraz pisemne upoważnienie wydane przez wspomnianą firmę.

Co będzie należało do obowiązków osób, które będą zaopatrzone w takie identyfikatory? Mają policzyć pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach, a także tych pozostających w pojeździe, zarejestrować faktyczny czas odjazdu autobusu z poszczególnych przystanków na trasie. W większych autobusach realizacją usługi zajmą się trzy osoby, w mniejszych dwie. Kontrola pracy ankieterów stanie się możliwa również z wykorzystaniem systemu monitoringu wizyjnego w pojazdach. Podczas prowadzenia badań ankieterzy spytają każdego pasażera o relację (trasę) przejazdu.

[ZT]21794[/ZT]

Badania na terenie miasta mają objąć następujące linie autobusowe: 0, 2, 3, 4, 7, 10, 13, 14, 15, 19, 20, 22, 24, 26, 31, 32, 33, 35, 37, A, B, N1, N2, N3 dla wszystkich kursów tych linii w dniu powszednim, w sobotę (przed niedzielą niehandlową) oraz w niedzielę (niehandlową).

W wyniku badań przeprowadzonych na terenie Płocka zostaną sporządzone zestawienia w postaci tabel z podaną liczbą pasażerów w ramach poszczególnych kursów, par kursów "tam i z powrotem" oraz w przeliczeniu na 1 km, w przekroju poszczególnych kursów, osobno dla dnia powszedniego, soboty (przed niedzielą niehandlową), niedzieli i niedzieli niehandlowej. Zostanie także obliczona średniomiesięczna liczba pasażerów dla poszczególnych linii miejskich oraz średniomiesięczna liczba pasażerów w przeliczeniu na kilometr dla każdej linii miejskiej. Ponadto do sporządzenia będzie ocena podaży usług przewozowych liniami miejskimi na terenie miasta, efektywności wykorzystania poszczególnych linii miejskich w każdym z badanych rodzajów dni tygodnia i w przeciętnym miesiącu. Ankieterzy mają ustalić ilu pasażerów korzysta z biletów normalnych, ulgowych, korzysta z uprawnień do przejazdów bezpłatnych bądź też jeździ bez biletu.

Wyłoniona firma badawcza miałaby podjąć się propozycji zmian rozkładów jazdy linii miejskich, a więc zbadać, czy te są odpowiednio dostosowane do liczby pasażerów w dni powszednie, soboty i niedziele. Chodzi także o częstotliwość kursów, określenie optymalnej liczby pojazdów w ruchu dla poszczególnych linii, wytyczne dostosowania usługi w okresie ferii zimowych, w wakacje i święta. Sugestie mogą dotyczyć stworzenia nowych miejskich linii komunikacyjnych lub zmian tras już istniejących linii miejskich.

Poza Płockiem

Na liniach podmiejskich badania obejmą linie: 100, 101, 102, 103, 104, 105, 110, 111, 112,120, 121, 130, 140, 160, L1, L2 dla wszystkich kursów tych linii w dniu powszednim, w sobotę (przed niedzielą niehandlową) oraz w niedzielę (niehandlową).

Także i w tym przypadku wykonawca zobowiązany będzie do zarejestrowania liczby pasażerów wysiadających, wsiadających i pozostających w pojeździe po ruszeniu z każdego przystanku oraz do zarejestrowania rzeczywistego czasu odjazdu z przystanku początkowego, przyjazdu i odjazdu na przystankach węzłowych pośrednich oraz przyjazdu na przystanek końcowy dla każdego wykonywanego kursu na wymienionych liniach podmiejskich.

Wybrana w przetargu firma sporządzi podobne zestawienie, jak przy liniach miejskich, przy czym ważne jest obliczenie przychodowości, kosztochłonności i rentowności każdego z kursów (w dniu powszednim, w sobotę, niedzielę, w przeciętnym miesiącu) i każdej linii podmiejskiej. Dane mają być umieszczone osobno dla każdej z gmin. Analiza ma również zawierać ocenę efektywności ekonomicznej poszczególnych linii podmiejskich. Ostatnią część opracowania utworzą propozycje zmian w rozkładzie jazdy. Być może zostaną zaproponowane nowe linie.

Badania będą kosztowały 249 tys. 690 zł.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo