- Znajdujemy się na jednym z trzech budowanych obiektów mostowych. Ten jest największy – mówił w piątek prezydent Płocka na placu budowy. – Posłuży do połączenia odcinka trasy północno-zachodniej z ul. Przemysłową. Musieliśmy zabudować jar takimi obiektami, aby połączenie z przemysłową częścią Trzepowa mogło funkcjonować.
Nowy obiekt mostowy znajduje się nad jarem Brzeźnicy. W dokumentacji został oznaczony jako M-2. Jest długi na 113 metrów, szeroki na 13,8 metra, szerokość jezdni wyniesie 7 metrów, natomiast chodnika i ścieżki rowerowej 3,9 metra. Jest czwartym w kolejności największym mostem w Płocku. Większe są przeprawy przez Wisłę i most Czerwca '76 (na ul. Łukasiewicza w stronę PKN Orlen).
Na razie, pomimo widoków z góry na Brzeźnicę, budowa tonie w gęstym, lepkim błocie, w którym buty zagłębiają się powyżej kostek.
- Skończyło się betonowanie obiektu mostowego M-2, planujemy sprężanie i wykonanie kolejnych prac – informował wiceprezydent Jacek Terebus. – To bardzo istotny element trzeciego etapu budowy obwodnicy, ponieważ łączy ul. Przemysłową, Kostrogaj właśnie z obwodnicą.
Do jego budowy wykonawca, czyli firma PORR, zużyła łącznie ok. 2 tys. metrów sześc. betonu i 240 ton stali zbrojeniowej.
Dwa kolejne obiekty mostowe będą miały długość 93 i 60 metrów. Ten większy (oznaczony jako M-1) lada moment będzie betonowany, przy tym drugim zaplanowano palowanie. Poza trzema obiektami mostowymi, przy trzecim etapie budowy trasy północno-zachodnie przewidziano następny wiadukt.
- Betonowanie obiektu M-2 trwało nieprzerwanie przez 26 godzin – mówił Robert Raczkowski, odpowiedzialny za realizację tej inwestycji ze strony głównego wykonawcy, czyli firmy PORR. - Wbito 81 pali. Jeśli chodzi o postęp prac przy obiektach mostowych, kanalizację, tu nie widzimy zagrożeń. Wszystko idzie dobrze, a nawet w niektórych miejscach z wyprzedzeniem w stosunku do harmonogramu. W przypadku prac drogowych dołożymy wszelkich starań, aby termin 15 lipca został dotrzymany.
Zaawansowanie prac wynosi od 40 do 50 proc. Wszystko jednak zależy od branży. Największy postęp dotyczy odwodnienia terenu i budowy kanalizacji deszczowej (około 70 proc.), w przypadku obiektów zakończono 45 proc. niezbędnych robót, prac drogowych - około 30 proc.
Wykonawcy sprzyja pogoda. Nie ma mrozów. - W okresie zimowym wykonawca będzie realizował, co tylko możliwe - dodał wiceprezydent.
Trzeci etap budowy trasy północno-zachodniej obejmuje roboty budowlane od węzła Bielska do ul. Długiej wraz z budową nowego odcinka ul. Przemysłowej. A dalej, w stronę granic Płocka? Tu również są plany i dotyczą nowych terenów inwestycyjnych, budowy nowych dróg i rond.
[ZT]17276[/ZT]