Po zmianie rozkładu jazdy i częściowo tras w Płocku lina nr 20 od kwietnia br. wygląda następująco: Podolszyce – al. Jana Pawła II – Czwartaków – al. Jana Pawła II – al. Armii Krajowej – Żyzna – Boryszewska – Otolińska – Banacha – Lachmana – Chopina – Dworcowa – al. Kilińskiego – Sienkiewicza /z powrotem: Kwiatka – Kolegialna/ – Bielska – Tysiąclecia – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – Skarpa (wybrane kursy: Gałczyńskiego – Batalionów Chłopskich – Narodowych Sił Zbrojnych – Przemysłowa – Kostrogaj – Kostrogaj).
Boryszewska z płyt i destruktu jest jedyną ulicą, po której jeżdżą autobusy KM. Jest jeszcze w mieście kilka pętli, wykonanych z takich tymczasowych nawierzchni, ale sukcesywnie są wymieniane.
Płock. Komunikacja Miejska
Jakie były przesłanki puszczenia "20" przez dziurawą ul. Boryszewską?
- Linia nr 20 została skierowana ulicami Otolińską, Boryszewską i Żyzną w celu zapewnienia odpowiedniego standardu obsługi komunikacyjnej w związku z ciągłym rozwojem tej części miasta, w tym powstawaniem nowej zabudowy mieszkaniowej - tłumaczy Hubert Woźniak z płockiego ratusza.
Dodaje, że dotychczasowa obsługa tego obszaru linią 15 była niewystarczająca. Autobusy linii 15 kursowały jedynie od poniedziałku do piątku, co ok. 60 - 120 minut z ostatnimi kursami już ok. godz. 18, w dodatku na trasie, zapewniającej połączenie jedynie z centrum.
- Oferta przewozowa w takim kształcie nie spełniała potrzeb rozwijającego się osiedla. Z kursów linii 15 korzystało niewiele osób, zwłaszcza na końcowym odcinku jej trasy na ul. Boryszewskiej i Żyznej. Utrzymywanie takiego połączenia nie miało uzasadnienia, zwłaszcza w kontekście ograniczonych wpływów budżetowych oraz zagęszczenia usługi na najpopularniejszych trasach - zaznacza Woźniak.
Z naszych - ale oczywiście niezbyt częstych - obserwacji wynika, że w autobusach frekwencja na razie jest dość niska.
Obecnie autobusy linii 20 kursują we wszystkie dni tygodnia, od wczesnych godzin rannych do późnych godzin wieczornych. W dni powszednie i soboty kursy wykonywane są co godzinę, a w niedziele i święta co dwie. Ponadto nowa trasa zapewnia bezpośrednie połączenie zarówno z centrum, jak i z Podolszycami.
- Już w trakcie konsultacji przedstawiona propozycja obsługi komunikacyjnej ulic Boryszewskiej i Żyznej spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Tylko za pośrednictwem formularza kontaktowego Komunikacja Miejska – Płock otrzymała 67 zgłoszeń, w których wyrażono zadowolenie z nowej trasy linii 20 - zaznacza Hubert Woźniak.
A co z obecną frekwencją?
- Za wcześnie, by określić, w jakim stopniu wprowadzone zmiany wpłynęły na poziom wykorzystania naszych usług przez mieszkańców. W okresie wakacyjnym podaż na usługi jest mniejsza niż ma to miejsce w ciągu roku szkolnego. Wpływ zmian będziemy w stanie ocenić najwcześniej jesienią tego roku - prognozuje przedstawiciel płockiego ratusza.
Płock. Inwestycje i remonty ulic
Czyli potrzeba zmian była, ale zostaje kwestia niszczenia taboru na koszmarnie dziurawej Boryszewskiej.
- Ulica ta została przed dwoma laty gruntownie przebudowana na prawie całej długości od skrzyżowania z ul. Żyzną do okolic skrzyżowania z ul. Urodzajną. Bez remontu zostawiliśmy krótki jej odcinek w rejonie hurtowni firmy Budmat. Przebudowa tego odcinka wymaga innego projektu, musi on zakładać budowę drogi o większej nośności niż ta, którą posiada przebudowany niedawno odcinek Boryszewskiej - tłumaczy Woźniak.
Odcinek ten musi obsługiwać ruch ciężkich pojazdów dostawczych, przyjeżdżających i wyjeżdżających z hurtowni Budmatu.
- Chcemy oczywiście przebudować ten fragment Boryszewskiej, ale jeszcze jesteśmy na etapie szukania środków na tę inwestycję - mówi Woźniak.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.