Podobnie jak w roku ubiegłym, w ramach ogólnokrajowej akcji Ministerstwa Finansów „Weź paragon” na terenie Płocka i powiatu płockiego od początku lipca prowadzone są kontrole w zakresie prawidłowości ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących. Akcja ta ma charakter ogólnopolski i potrwa do końca sierpnia.
Pracownicy Urzędu Skarbowego w Płocku informują klientów o korzyściach płynących z każdorazowego odbioru paragonu. - To właśnie paragon daje możliwość dochodzenia swoich praw w przypadku reklamacji wadliwego zakupu oraz ułatwia porównywanie cen u poszczególnych sprzedawców – podkreśla Maciej Imielski, naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku.
Paragon to także dowód przestrzegania zasad uczciwej konkurencji. - Trzeba pamiętać, że paragon powinniśmy otrzymywać niezależnie od tego, co, za ile i gdzie kupujemy. Dzięki tej akcji chcemy zachęcić konsumentów do każdorazowego odbioru dowodu zakupu – dodaje naczelnik Imielski.
Podczas akcji pracownicy Urzędu będą rozdawać klientom pocztówki, na których obok rysunku Andrzeja Mleczki, umieszczono informacje na temat korzyści wynikających z odbioru paragonu. Ponadto, pracownicy płockiej skarbówki będą przypominać sprzedawcom o obowiązku, jakim jest wydawanie paragonów przy każdej transakcji i sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych. W przypadku naruszenia przepisów, na nieuczciwych sprzedawców będą nakładane mandaty.