Modne strony internetowe.Jakie są trendy?

Opublikowano:
Autor:

Modne strony internetowe.Jakie są trendy? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości To, że internet stanowi znaczący element treści naszego życia nie dziwi już nikogo. Za jego pośrednictwem robimy zakupy, rozmawiamy z bliskimi, prowadzimy interesy… Nie powinno zatem dziwić, że i tam panuje pojęcie mody. Trendy w tworzeniu stron i szat graficznych zmieniają się niczym trendy po Fashion Week. W jaki sposób?

To, że internet stanowi znaczący element treści naszego życia nie dziwi już nikogo. Za jego pośrednictwem robimy zakupy, rozmawiamy z bliskimi, prowadzimy interesy… Nie powinno zatem dziwić, że i tam panuje pojęcie mody. Trendy w tworzeniu stron i szat graficznych zmieniają się niczym trendy po Fashion Week. W jaki sposób?

Strona stronie nierówna

Każdy użytkownik sieci zauważa, że poszczególne witryny różnią się między sobą. Różnice czysto wizualne są raczej oczywiste - firmy nie chcą być mylone. Istnieją również różnice w strukturze i nawigacji witryny - czyli różne sposoby jej budowy. Obecnie, trwa moda sieciowa na One Page Web (zwana tez Single Page Web). Dobrym przykładem wysokiej jakości strony typu One Page jest witryna dostępna pod linkiem -

One Page, co to takiego?

- witryna, która nie posiada podstron w klasycznym rozumieniu tego słowa

- wszystkie treści i odnośniki są zawarte na jednej stronie, w różnych segmentach

- poruszamy się po niej poprzez scroll-owanie (przewijanie)

Strony tego typu charakteryzują się dużą przejrzystością i są bardzo intuicyjne. Po latach boomu (czy mody) na bardzo rozbudowane portale, uatrakcyjniane niezliczoną ilością bannerów, slide-rów, kolorów, a czasami nawet melodii, nastał zwrot ku prostym formom.

To bardzo pożyteczny trend - przejrzysta strona, nie przesycona ozdobnikami jest prostsza i lepsza w użyciu. Bardziej podoba się użytkownikom, istnieje zatem większa szansa, że będą do niej wracać. Same względy estetyczne przemawiają też za stronami One Page - o ileż przyjemniej patrzy się na jednolitą, składną koncepcję, niż wiele rozrzuconych i niekoniecznie ze sobą związanych elementów!

Użytkownik poleca

Coraz większa ilość portali bierze pod uwagę odczucia swoich użytkowników. Tendencja ta, badana i testowana obecnie przez koncern Google bardzo korzystnie wpływa na wygląd i komfort używania stron internetowych. Zauważono, że ogromna liczba reklam, bannerów i wielu elementów stricte reklamowych zniechęca do powrotów na stronę. Ta samo, witryna, w której ciężko odnaleźć konkretny segment nigdy nie będzie dobra - użytkownik zrezygnuje po kilkunastu sekundach. Czytelnicy zazwyczaj skanują wzrokiem treść i widok strony bez czytania i oglądania całości. Jeśli nie będzie czytelna, zrezygnują bez podejmowania prób “odnalezienia się”. To wszystko stanowi tematykę tak zwanych zagadnień User Experience (UX). Zagadnień, które wchodzą powoli w użycie i mogą zrewolucjonizować wygląd internetu.

Co strony typu One Page mają z tym wspólnego? Otóż, ich prosta aczkolwiek przemyślana budowa spełnia założenia omówionego tematu UX. Są witrynami, szybkimi, sprawnymi, nie zagmatwanymi, dlatego ich używanie jest proste, co budzi pozytywne skojarzenia.

Jeśli faktycznie koncerny internetowe z Google na czele wezmą wyniki badań nad behawioryzmem użytkowników za wytyczne w standardach narzucanych przez wyszukiwarki, wielu witrynom grozi spadek pozycji lub wygaśnięcie, ale strony One Page są na to odpowiednio przygotowane.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE