Zresztą nie tylko płocczanom Ministerstwo Infrastruktury obiecuje nową infrastrukturę drogową, chociaż z naszego województwa uwzględniono jedynie Płock. Na liście są miejscowości z sześciu innych województw.
Minister Infrastruktury zatwierdził do realizacji 9 programów inwestycji i 2 aneksy do programów inwestycji dla zadań drogowych. Łączny koszt tych 11 zadań to ponad 400 mln zł.
- Są one związane z rozbudową odcinków dróg i wzmocnieniem ich nawierzchni do przenoszenia obciążeń o nacisku 11,5 t/oś, poprawą bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego poprzez przebudowę skrzyżowań, budowę chodników i sygnalizacji świetlnej, budową przepustów i mostów na drogach krajowych, zabezpieczeniem przed nadmiernym hałasem komunikacyjnym oraz wyprowadzeniem nadmiernego ruchu drogowego z obszarów zabudowanych.
Takie wieści opublikowano w poniedziałek na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury. Mieszkańców Płocka dotyczy fragment o rozbudowie ul. Wyszogrodzkiej w ciągu DK 62 na odcinku od ul. Armii Krajowej do granicy m. Płocka, o której wspomina się od lat. Przypomnijmy np. odpowiedź Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jeszcze z maja 2019 r.:
– Dokumentacja przekazana przez miasto Płock na przebudowę ul. Wyszogrodzkiej w ciągu DK 62 na odcinku od Armii Krajowej do ul. Harcerskiej wymaga wykonania dodatkowych badań geologicznych przed ogłoszeniem przetargu na budowę ww. odcinka w systemie „projektuj i buduj”. W związku z powyższym zachodzi ryzyko czasowe, że nie uda się wykorzystać decyzji środowiskowej przekazanej przez miasto Płock w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, tj. do dnia 28 listopada 2020 r. – napisał sekretarz stanu, Rafał Weber, który nie przybył wówczas na sesję pomimo zaproszenia. Dopowiadał, że ministerstwo, „doceniając inicjatywy podejmowane przez prezydenta, musi mieć na uwadze potrzeby całego kraju”.
[ZT]22507[/ZT]
[ZT]22339[/ZT]
W lipcu 2019 r. podpisano umowę na wykonanie koncepcji programowej rozbudowy drogi krajowej nr 62 Płock - Wyszogród. To 30-kilometrowy odcinek szlaku komunikacyjnego z Płocka do Warszawy. Prace nad koncepcją mają trwać rok, a ich zwieńczeniem ma być decyzja środowiskowa. Jak wówczas informowano, zakończenie budowy - według założeń - będzie w 2024 r. Pieniądze na realizację mają pochodzić z budżetu państwa (ok. 100 mln zł). Niestety nie padły wówczas żadne daty dotyczące odcinka w granicach Płocka.
[ZT]22961[/ZT]
Temat rozbudowy ul. Wyszogrodzkiej powrócił także w kampanii wyborczej, jako inwestycja, do której miasto jest przygotowane, brakowało jednak konkretów po stronie GDDKiA pomimo podpisanego porozumienia. Wspominał o tym prezydent Płocka, Andrzej Nowakowski w sierpniu tego roku:
– Gotowe plany przekazaliśmy GDDKiA prawie półtora roku temu. Podpisaliśmy porozumienie i ta droga powinna być teraz w fazie realizacji. Ciągle jednak słyszymy, że na tę drogę nie ma pieniędzy. Zamiast realizacji mamy mgliste obietnice, że może znajdą się pieniądze na ogłoszenie przetargów na pierwsze prace planistyczne.
Nowakowski dodawał wówczas, miasto przekazało GDDKiA większość dokumentacji projektowej, zobowiązało się również do partycypowania w kosztach - miasto weźmie na siebie finansowanie odcinka od "Panoramy" do granic miasta. Włodarz Płocka zapewniał, że pieniądze są i czekają na ruch ze strony GDDKiA. Realizacja inwestycji nie będzie łatwa, trzeba bowiem wykupić ziemię z rąk prywatnych.
Zapowiedź rozbudowy ulicy Wyszogrodzkiej, będącej trasą wylotową w kierunku Warszawy, pojawiła się na stronie Ministerstwa Infrastruktury 30 września:
- Zadanie polega na rozbudowie odcinka drogi krajowej nr 62 w Płocku – ulicy Wyszogrodzkiej od ul. Armii Krajowej do granicy miasta, w tym obejmuje poprawę parametrów technicznych do nośności 11,5 t i poszerzenie jezdni o dodatkowy pas na odc. km 121+546 do km 123+612, dobudowę jezdni na odc. od km 120+276 do km 121+546, przebudowę skrzyżowań, przebudowę obiektów inżynierskich, w tym mostu nad rzeką oraz przepustów, budowę zatok autobusowych, lewoskrętu, ciągu pieszo-rowerowego, budowę oświetlenia i kanału technologicznego, przebudowę oświetlenia ulicznego, budowę stacji ważenia pojazdów. Długość odcinka planowanego do przebudowy to 3,336 km.
Okres realizacji: 2020-2024.
Mapka - materiał Ministerstwa Infrastruktury