Rozbudowa ul. Wyszogrodzkiej. Przetarg ma ruszyć lada dzień
Można powiedzieć, że jest to jedna ze strategicznych inwestycji, w której sprawie dzieje się najwięcej. Przynajmniej jeżeli mówimy o I etapie tego przedsięwzięcia, czyli odcinku od ul. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej wraz ze skrzyżowaniem.
- Aktualnie Gmina Płock prowadzi prace przygotowawcze do ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
- czytamy w dokumencie przygotowanym na Komisję Inwestycji, Rozwoju i Bezpieczeństwa Miasta.
Przetarg może w zasadzie ruszyć lada dzień.
- W tej chwili projekt umowy został wysłany do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Czekamy na akceptację lub ewentualne poprawki. Chcemy realizować tę inwestycję jak najszybciej, a przetarg najprawdopodobniej ogłosimy w grudniu - przekazał nam Hubert Woźniak z biura prasowego UMP.
Drugi etap, a więc odcinek od skrzyżowania z ul. Harcerską do granic miasta będzie realizowany znacznie później.
Przez ostatni kwartał niewiele się w tej sprawie zmieniło. Jedynym krokiem do przodu jest to, że pod koniec października GDDKiA uzyskała Decyzję Marszałka Województwa Mazowieckiego zatwierdzającą dokumentację geologiczno - inżynierską.
Główną przeszkodą wciąż pozostaje - jak podała Dyrekcja - "pozyskanie odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, bazy i stacje gazu płynnego, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie, które przesądzą o sposobie zabezpieczenia przebiegających pod projektowana drogą rurociągów naftowych lub alternatywnie ich przebudowę w zbliżonej lokalizacji."
Budowa drogi S10. Kluczowa decyzja może zapaść jeszcze w tym roku
Na budowę drogi ekspresowej S10 czekają setki kierowców.
Pod koniec września konsorcjum projektowe opracowało studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, które zostało przyjęte przez Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych.
Z dokumentu dowiadujemy się, że na przełomie 2025 i 2026 roku może zapaść jedna z najważniejszych decyzji - wybór ostatecznego wariantu przebiegu drogi.
Pod koniec września starosta Sylwester Ziemkiewicz poinformował, że najprawdopodobniej to właśnie IV wariant - ten najkorzystniejszy dla Płocka - zostanie zarekomendowany do realizacji. Czy tak będzie? Prawdopodobnie przekonamy się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
CPK. Płocczanie muszą uzbroić się w cierpliwość
W tym przypadku, niestety, od poprzedniego kwartału nie zadziało się nic, co mogłoby zainteresować płocczan.
Priorytetem jest budowa fragmentu tzw. linii "Y" (Warszawa - CPK - Łódź - Wrocław/Poznań). Przyłączenie Płocka nastąpi najwcześniej po 2035 r.
- Warto podkreślić, że obecnie nie rozważa się zmiany przebiegu głównej linii przez Płock, lecz dodatkowe łącznice do innych linii kolejowych, które mogłyby poprawić skomunikowanie miasta – zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym - czytamy w dokumencie przygotowanym na Komisję.
Aktualnie trwają analizy, które mają wykazać m.in. spodziewaną liczba pasażerów, intensywność ruchu czy zgodność parametrów technicznych z realnym
zapotrzebowaniem na liniach budowanych w ramach wariantu "Y". Mają one zakończyć się w pierwszym kwartale 2026 r.
Komentarze (0)