Reklama

Reklama

Lepiej to wiedzieć nim się wyruszy na przedświąteczne zakupy

Opublikowano: pon, 4 gru 2017 14:26
Autor:

Lepiej to wiedzieć nim się wyruszy na przedświąteczne zakupy - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Jak postąpić, kiedy cena na półce jest inna niż przy kasie? Czy reklamacja przysługuje na towar przeceniony lub z wyprzedaży? Kiedy możemy zwrócić towar? Doradza miejski rzecznik konsumentów, Izabela Prądzyńska.

Reklama

Jak postąpić, kiedy cena na półce jest inna niż przy kasie? Czy reklamacja przysługuje na towar przeceniony lub z wyprzedaży? Kiedy możemy zwrócić towar? Doradza miejski rzecznik konsumentów, Izabela Prądzyńska.

CZY MOŻNA ZWRÓCIĆ TOWAR, jeśli rozmiar okaże się niewłaściwy lub po powrocie do domu zmieniliśmy decyzję i okazał się zakupem nietrafionym?

NIE
– jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, w których mogliśmy towar obejrzeć i przymierzyć, chyba, że zgadza się na to sprzedawca - zależy od jego dobrej woli i praktyki handlowej sklepu.
– nawet jeśli sprzedawca zgodzi się przyjąć towar, to konsument musi zgodzić się na jego warunki, np. zwrot w oryginalnym opakowaniu, czy zwrot pieniędzy na kartę podarunkową;    

TAK, w przypadku:
1. zawarcia umowy sprzedaży POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA, tj. prezentacje w domach, hotelach, na zorganizowanych spotkaniach;
2. zawarcia umowy sprzedaży NA ODLEGŁOŚĆ, tj. przez internet, sprzedaż wysyłkowa z katalogu, przez telefon;
w takich przypadkach konsument ma możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży poprzez złożenie oświadczenia w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy wraz z jednoczesnym zwrotem towaru sprzedawcy. Następnie sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi całą uiszczoną kwotę wraz z kosztami dostawy do domu konsumenta;

CZY REKLAMACJA PRZYSŁUGUJE NA TOWAR PRZECENIONY I Z WYPRZEDAŻY?

TAK

Towar można reklamować przez 2 lata od dnia wydania towaru. 
Żądania, które może zgłosić konsument do sprzedawcy:

• bezpłatna naprawa;
• wymiana na nowy egzemplarz;
• obniżenie ceny, gdy wada jest nieistotna;
• odstąpienie od umowy/zwrot pieniędzy, gdy wada jest istotna;

Reklamacja powinna być złożona do sprzedawcy na piśmie, natomiast sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji na wadliwy towar,

NIE
- jeśli przyczyną przeceny była wada/usterka, o której sprzedawca poinformował konsumenta.

Konsument ma prawo wyboru czy wadliwy towar reklamuje w trybie rękojmi, czy z gwarancji.

INNA CENA W KASIE, INNA NA PÓŁCE
Należy uważnie sprawdzać ceny, robiąc zakupy. Jeśli sprzedawca żąda zapłaty wyższej ceny niż ta na półce lub na towarze, konsument ma prawo do zakupu towaru w niższej cenie, czyli tej uwidocznionej na półce lub na metce.

W przypadku pytań wszystkich zainteresowanych uzyskaniem porady z zakresu reklamacji towarów i usług można udać się do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów, które mieści się w budynku Urzędu Miasta Płocka przy al. Piłsudskiego 6, II piętro, pokój 212, 213/214. Kontakt telefoniczny: 24 367 15 81.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (4)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.