reklama

Kościół, Orlen i policja - wspólna kampania

Opublikowano:
Autor:

Kościół, Orlen i policja - wspólna kampania - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPonad 84 proc. zabitych na drogach Mazowsza pieszych zginęło po zmroku. Akcja „Chroń życie, załóż odblask” to wspólna kampania policji, Kościoła i koncernu, mająca przeciwdziałać takim tragediom.

Ponad 84 proc. zabitych na drogach Mazowsza pieszych zginęło po zmroku. Akcja „Chroń życie, załóż odblask” to wspólna kampania policji, Kościoła i koncernu, mająca przeciwdziałać takim tragediom.

Jak poinformował rzecznik płockiej policji, Krzysztof Piasek, konieczność przeprowadzenia kampanii adresowanej do mieszkańców małych miast i wsi Mazowsza wynika z druzgocących statystyk policyjnych. - Ponad 84 proc. pieszych zabitych w 2011r. w wypadkach drogowych na mazowieckich drogach, poniosło śmierć po zmierzchu - wskazuje oficer prasowy. - A co szósta osoba wśród zabitych na polskich drogach, zginęła na Mazowszu.

Dlatego w niedzielę wystartowała kolejna odsłona akcji noszenia elementów odblaskowych, dobrze już w Płocku znanej za sprawą pewnej zebry, co lubi nosić odblaski. Mądrości zebry  trafiały głównie do dzieci i - jak podkreśla Krzysztof Piasek - przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa wśród najmłodszych uczestników ruchu drogowego, tym razem zachęta do noszenia odblasków kierowana jest do dorosłych i seniorów w ramach akcji „Chroń życie, załóż odblask”. Elementy odblaskowe rozdawano po mszach w parafiach w Płocku i powiecie. - Właśnie te osoby jako piesi lub rowerzyści często po zmroku korzystają z dróg na terenie małych miasteczek i wsi, i stają się ofiarami potrąceń- wskazuje policjant. - Okres jesienno-zimowy to czas szczególnie trudny dla pieszych. Wcześnie zapadający zmierzch i zmienne warunki atmosferyczne, piesi ubrani w ciemną odzież, to sytuacje bardzo niebezpieczne, skutkujące znaczącą liczbą wypadków drogowych. Noszenie elementów odblaskowych w miejscu widocznym dla innych uczestników ruchu drogowego, to dawanie kierowcom samochodów szansy na odpowiednio wczesne zauważenie pieszego czy rowerzysty i w efekcie uniknięcie tragicznych wypadków.

Mecenasem akcji jest Orlen, który sfinansował całą kampanię, partnerami - Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, Mazowiecka Komenda Wojewódzka Policji, a koordynatorem  - diecezjalny duszpasterz motocyklistów.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE