Systemy CRM są obecne w świecie biznesu już od dłuższego czasu. Jednak w ciągu ostatnich kilkunastu lat ich popularność znacząco wzrosła, przede wszystkim za sprawą lepszego dostępu do nowoczesnych technologii oraz stale rozwijających się sposobów na integrowanie danych. Wdrożenie CRM w firmie przynosi bardzo wiele korzyści, zarówno dla pracowników, jak i wszystkich aktywnych oraz potencjalnych klientów.
Dlaczego warto wdrożyć system CRM w firmie?
Przedsiębiorstwa decydują się na rozwiązania CRM przede wszystkim w celu utrzymania istniejących klientów oraz pozyskania nowych, a także spełnienia wszystkich ich unikalnych potrzeb. Dzięki wygodzie oferowanej przez systemy CRM, firmy mogą koncentrować się na dostarczaniu usług wysokiej jakości. Ponieważ są one bardzo dobrze dostosowane do wymagań klientów, stopniowo budowana jest korzystna relacja z nimi. Prowadzi to do zwiększenia obustronnej lojalności, a tym samym znacznie wyższych przychodów.
Zalety CRM
Jeżeli z systemu CRM korzystają odpowiednio wyszkoleni pracownicy przedsiębiorstwa, możliwe jest również uzyskanie krótszego cyklu sprzedaży oraz wyraźne ograniczenie kosztów administracyjnych. System CRM ma także bardzo duży wpływ na szybszy czas realizacji zamówień, lepszą sprawozdawczość, wzrost sprzedaży oraz zwiększenie retencji klientów. Rozwiązania CRM pozwalają w ten sposób przedsiębiorcom na zwiększenie przychodów również poprzez przechwytywanie zupełnie nowych klientów. Zarówno istniejący, jak i potencjalni klienci są także o wiele efektywniej zarządzani w systemie.
Prostota obsługi
Większość systemów CRM zapewnia całkowitą niezależność platformy informatycznej i sprzętowej. Dzięki temu użytkownik ma stały dostęp do bazy danych, z praktycznie dowolnego miejsca na świecie. Praca z systemem może odbywać się przez przeglądarkę WWW, co pozwala na kontakt z klientami oraz dostęp do wszystkich informacji bazy danych przez siedem dni w tygodniu i dwadzieścia cztery godziny na dobę. W połączeniu z innymi zaletami, prostota obsługi bezpośrednio wpływa na poprawę jakości obsługi klienta. Dzięki temu zwiększona zostaje jego satysfakcja z oferowanych przez firmę usług, co przyczynia się do nawiązania współpracy długotrwałej.
Tekst powstał przy współpracy z http://www.chromecrm.com/