Reklama

Reklama

Koniec z anonimowymi skargami na śmieci

Opublikowano: czw, 30 lip 2015 14:22
Autor:

Koniec z anonimowymi skargami na śmieci - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Do tej pory płocczanie skarżyli się urzędnikom na przepełnione kontenery i niewywiezione śmieci głównie telefonicznie i przeważnie anonimowo. Teraz ma się to zmienić. - Anonimowe zgłoszenia nie będą rozpatrywane - zapowiada Ratusz.

Reklama

Do tej pory płocczanie skarżyli się urzędnikom na przepełnione kontenery i niewywiezione śmieci głównie telefonicznie i przeważnie anonimowo. Teraz ma się to zmienić. - Anonimowe zgłoszenia nie będą rozpatrywane - zapowiada Ratusz.

Ratusz opracował procedurę zgłaszania nieprawidłowości w związku z wywozem śmieci. Jednakowy tryb ma ukrócić przede wszystkim sytuacje, w których firma odbierająca śmieci nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, z drugiej - uporządkować kwestie zgłaszania tego typu przypadków do urzędu. - Do tej pory mieszkańcy zgłaszali nieprawidłowości anonimowo, głównie drogą telefoniczną, rzadziej mailowo lub pisemnie - mówi Konrad Kozłowski z biura prasowego Ratusza. -  Większa część zgłoszeń była anonimowa, co utrudniało ustalenie stanu faktycznego w powstałym sporze. Zdarzały się też interwencje za pośrednictwem mediów.

Teraz, aby zgłosić, że np. z altanki koło naszego bloku nieodbierane od kilku dni śmieci wręcz wypełzają z kontenerów, trzeba będzie napisać pismo. Nie ma specjalnych druków, ale zgłoszenie musi zawierać dane osoby zgłaszającej, datę zgłoszenia, dokładny adres posesji lub śmietnika, telefon kontaktowy i oczywiście opis sytuacji. Można też dołączyć zdjęcia.

Nasze pismo trafia na biurko urzędników, oni z kolei kontaktują się z firmą odbierającą śmieci i - jeśli sytuacja tego wymaga - jadą na miejsce interwencji. Na wykonanie usługi albo naprawienie nieprawidłowości firma ma 24 godziny.  - Po tym terminie firma melduje wykonanie prac lub pracownik sam sprawdza poprawność wykonania usługi - zaznacza Konrad Kozłowski. - Jeśli osoba zgłaszająca wyraziła chęć otrzymania informacji zwrotnej, pracownik UMP oddzwania lub odpisuje na pismo.

Zgłoszenie o nieprawidłowym odbiorze śmieci można złożyć: osobiście w Biurze Obsługi Klienta  ul. Zduńska okienko 6, przesłać faksem: 24 36 71 598  albo mailem:  [email protected]  Można także skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, trzeba mieć podpis elektroniczny, a także dokonać rejestracji i logowania na platformie www.epuap.gov.pl.

Czytaj też:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (8)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.