Do tej pory płocczanie skarżyli się urzędnikom na przepełnione kontenery i niewywiezione śmieci głównie telefonicznie i przeważnie anonimowo. Teraz ma się to zmienić. - Anonimowe zgłoszenia nie będą rozpatrywane - zapowiada Ratusz.
Ratusz opracował procedurę zgłaszania nieprawidłowości w związku z wywozem śmieci. Jednakowy tryb ma ukrócić przede wszystkim sytuacje, w których firma odbierająca śmieci nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, z drugiej - uporządkować kwestie zgłaszania tego typu przypadków do urzędu. - Do tej pory mieszkańcy zgłaszali nieprawidłowości anonimowo, głównie drogą telefoniczną, rzadziej mailowo lub pisemnie - mówi Konrad Kozłowski z biura prasowego Ratusza. - Większa część zgłoszeń była anonimowa, co utrudniało ustalenie stanu faktycznego w powstałym sporze. Zdarzały się też interwencje za pośrednictwem mediów.
Teraz, aby zgłosić, że np. z altanki koło naszego bloku nieodbierane od kilku dni śmieci wręcz wypełzają z kontenerów, trzeba będzie napisać pismo. Nie ma specjalnych druków, ale zgłoszenie musi zawierać dane osoby zgłaszającej, datę zgłoszenia, dokładny adres posesji lub śmietnika, telefon kontaktowy i oczywiście opis sytuacji. Można też dołączyć zdjęcia.
Nasze pismo trafia na biurko urzędników, oni z kolei kontaktują się z firmą odbierającą śmieci i - jeśli sytuacja tego wymaga - jadą na miejsce interwencji. Na wykonanie usługi albo naprawienie nieprawidłowości firma ma 24 godziny. - Po tym terminie firma melduje wykonanie prac lub pracownik sam sprawdza poprawność wykonania usługi - zaznacza Konrad Kozłowski. - Jeśli osoba zgłaszająca wyraziła chęć otrzymania informacji zwrotnej, pracownik UMP oddzwania lub odpisuje na pismo.
Zgłoszenie o nieprawidłowym odbiorze śmieci można złożyć: osobiście w Biurze Obsługi Klienta ul. Zduńska okienko 6, przesłać faksem: 24 36 71 598 albo mailem: info@plock.eu. Można także skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, trzeba mieć podpis elektroniczny, a także dokonać rejestracji i logowania na platformie www.epuap.gov.pl.
Czytaj też: