Reklama

Reklama

Kompozytor-rezydent tym razem kameralnie

Opublikowano: 5 czerwca 2013 13:40
Autor:

Kompozytor-rezydent tym razem kameralnie - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Koncert na klarnet, harfę i orkiestrę” skomponowany przez Zuzannę Fabijańczyk-Niedzielak, klarnecistkę Płockiej Orkiestry Symfonicznej został owacyjnie przyjęty przez publiczność. Czy podobnie będzie z dwoma nowymi utworami pani Zuzanny? Przekonamy się niebawem.

Reklama

Koncert na klarnet, harfę i orkiestrę” skomponowany przez Zuzannę Fabijańczyk-Niedzielak, klarnecistkę Płockiej Orkiestry Symfonicznej został owacyjnie przyjęty przez publiczność. Czy podobnie będzie z dwoma nowymi utworami pani Zuzanny? Przekonamy się niebawem.

W niedzielę 9 czerwca o 16.30 w Muzeum Mazowieckim zostaną wykonane „Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian” oraz „H2O na flet, wiolonczelę i fortepian”. Wraz z kompozytorką zaprezentują się zaproszeni przez nią soliści: Anną Gruszczyńska (flet), Marcin Malikowski (wiolonczela) oraz Olga Witkowska (fortepian). Pierwsze wykonanie „Koncerti na klarnet, harfę i orkiestrę” kompozytorki-rezydentki Zuzanny Fabijańczyk-Niedzielak odbyło się w Płocku, 19 października 2012 roku.

Projekt „Kompozytor-rezydent”, który został zainicjowany przez Instytut Muzyki i Tańca, to nawiązanie do bardzo powszechnej na świecie praktyki łączenia twórców z profesjonalnymi instytucjami muzycznymi.

Istotą programu jest prezentacja kilku dzieł jednego współcześnie żyjącego twórcy podczas jednego sezonu artystycznego instytucji muzycznej. Główna idea programu „Kompozytor-rezydent” to promocja współczesnych młodych polskich kompozytorów, którzy poprzez systematyczną prezentację swoich dzieł mają szansę zaistnieć i utrwalić się w świadomości słuchaczy.

Pomysłodawcy projektu mają nadzieję, że uda im się zwiększyć udział najnowszej muzyki polskiej w stałym repertuarze instytucji koncertowych. Sposobem na to ma być wzmacnianie relacji między młodymi twórcami a wykonawcami i instytucjami oraz ograniczenie kosztów prezentacji dzieł muzyki współczesnej.

Autorka kompozycji, których w niedzielę będzie można posłuchać w Muzeum Mazowieckim, to klarnecistka Płockiej Orkiestry Symfonicznej. Z wyróżnieniem ukończyła klarnet i kompozycję na Akademii Muzycznej im Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi oraz studia podyplomowe w zakresie gry na klarnecie na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie kompozycji muzyki filmowej i elektronicznej.

Jest laureatką konkursów klarnetowych we Włoszakowicach i Piotrkowie Trybunalskim. Otrzymała II nagrodę na V Konkursie Kompozytorskim „Srebrna Szybka” oraz wyróżnienie na IV Konkursie Kompozytorskim „Srebrna Szybka” w Krakowie.

Występowała z orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Płocką Orkiestrą Symfoniczną i Ladies First Symphony Orchestra. Jest pierwszą klarnecistką Teatru Wielkiego w Łodzi oraz Płockiej Orkiestry Symfonicznej. Wykonuje muzykę kameralną. Komponuje utwory kameralne oraz orkiestrowe, często zajmuje się aranżacją. Na Akademii Muzycznej w Łodzi prowadzi przedmiot autorski „instrumentacja na orkiestrę dętą i big band”. Wiele jej kompozycji powstało z myślą o młodych wykonawcach.

Flecistka Anna Gruszczyńska to absolwentka Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. W roku 1992 została laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Fletowego w Krakowie. Doskonaliła swe umiejętności na kursach interpretacji w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii. W latach 1996-1997 brała udział w koncertach w Libanie i Izraelu zorganizowanych przez Polski Kontyngent Wojskowy i ONZ.

Od roku 2001 jest muzykiem Płockiej Orkiestry Symfonicznej. Stale współpracuje z orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis, koncertując w Polsce, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Szwajcarii i Stanach Zjednoczonych a także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej i Toruńską Orkiestrą Symfoniczną.


Wiolonczelista Marcin Malikowski poznał brzmienie orkiestry szybciej niż znaczenie pierwszych słów. Jego rodzice byli muzykami tej samej orkiestry Filharmonii Narodowej. Muzyka była więc dla młodego Marcina naturalnym wyborem. Ostateczne szlify zdobył na studiach w Sankt-Petersburskim Konserwatorium im. M.Rimskiego-Korsakowa w Rosji w klasie wiolonczeli prof. S.Słowaczewskiego, i kameralistyki – u prof. T.Fidler. Jako stypendysta uczestniczył w warsztatach orkiestrowych Jeunessess Musicales de Suisse oraz letniej sesji Młodzieżowej Filharmonii Europejskiej. Grał jako solista z orkiestrami w St.Petersburgu w Rosji, w Arequipie i Limie w Peru, Arica w Chile, Kalkucie w Indiach.

Pracował w teatrze operowym, orkiestrze musicalowej, orkiestrze kameralnej. Grał jako solista z towarzyszeniem orkiestry lub fortepianu. Objechał pół świata z kwartetem smyczkowym, pracował jako pedagog na kursach orkiestrowych, grywa w zespole jazzowym, uczy w szkole muzycznej. Stale współpracuje z dwiema orkiestrami symfonicznymi, wiele czasu poświęcając również muzyce kameralnej.

Pianistka Olga Witkowska urodziła się w 1983 roku w mieście Sołniecznyj w Rosji. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie fortepianu prof. Jerzego Sterczyńskiego. Po studiach odbyła podyplomowy staż artystyczny w klasie kameralistyki prof. Katarzyny Jankowskiej-Borzykowskiej.

Jej największą pasją jest kameralistyka fortepianowa. Występowała na wielu scenach polskich i europejskich z recitalami kameralnymi. Od 2008 roku prowadzi działalność pedagogiczną w szkołach muzycznych pierwszego stopnia w Izabelinie oraz Konstancinie, gdzie pracuje jako nauczyciel gry na fortepianie oraz akompaniator.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.