Jak poinformowała rzeczniczka płockiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Barbara Smardzewska-Czmiel, COT to usługowa infolinia ZUS-u będąca jednym z elementów jego Platformy Usług Elektronicznych.
Korzystając z COT-u będzie można otrzymać informacje o charakterze ogólnym, ale również dotyczące spraw indywidualnych (np. o kwocie składek zgromadzonych na koncie danej osoby).
Centrum Obsługi Telefonicznej umożliwi również dostęp do informacji w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych, zasiłków, ubezpieczeń społecznych i obsługi PUE. Przy pomocy COT-u będzie można zarezerwować termin wizyty w ZUS-ie lub złożyć te z udostępnianych wniosków, które nie wymagają elektronicznego podpisu.
Konsultanci COT będą obsługiwać klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18. Z telefonów stacjonarnych będzie można dzwonić na numer 801400 987, a komórkowych pod 22 560 16 00. Poza tymi godzinami do dyspozycji klientów pozostawać będzie całodobowy ZUS-omat.