reklama

Już jest! Rower miejski w Płocku oddany do użytku

Opublikowano:
Autor:

Już jest! Rower miejski w Płocku oddany do użytku - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW piątkowe południe oficjalnie oddano do użytku rower miejski. Jednoślady można już wypożyczyć, a już zaledwie kilkadziesiąt minut po uruchomieniu systemu, na niektórych stacjach brakowało jednośladów.

W piątkowe południe oficjalnie oddano do użytku rower miejski. Jednoślady można już wypożyczyć, a już zaledwie kilkadziesiąt minut po uruchomieniu systemu, na niektórych stacjach brakowało jednośladów.

Długo kazał na siebie czekać, ale najważniejsze, że wreszcie jest. Od piątku 3 sierpnia mogą korzystać z systemu roweru miejskiego. Na razie do dyspozycji płocczan oddanych zostało 250 rowerów i 25 stacji. Zbiegło się to oddaniem magistrali rowerowej, która łączy Podolszyce z Al. Kobylińskiego. Umowa z firmą Nextbike podpisana jest do 30 listopada 2020 roku. 

- Systematycznie budujemy alternatywę dla samochodu – mówił prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. - Kolejnym krokiem po odnowieniu taboru Komunikacji Miejskiej, kupnie ekologicznych pojazdów i budowie sieci dróg rowerowych jest uruchomienie systemu Płockiego Roweru Miejskiego.

- 1500 płocczan jest już zarejestrowanych w systemie. Skorzystali z niego w innych miastach - mówił  Robert Lech, prezes Nextbike. - Spodziewamy się dużego zainteresowania i liczymy, że przyjmie się jako integralny system komunikacji publicznej w Płocku .

Co ciekawe, korzystanie z systemu jest niemalże darmowe. Wystarczy zarejestrować się w systemie, wpłacić minimum 10 złotych i już można korzystać. Każdorazowe 20 minut korzystania z roweru jest darmowe. Przy tak rozwiniętej sieci ścieżek rowerowych, można spokojnie dojechać do interesujących nas punktów, nawet z "przesiadką". 

Część płocczan czuje się jednak pominięta. Stacji roweru miejskiego brakuje na lewobrzeżnej części miasta, a także Borowiczkach. 

- Oparliśmy się przede wszystkim na opinii ekspertów - tłumaczył prezydent. - Ważnym elementem uzupełnienia tego są konsultacje społeczne. Kiedy daliśmy mieszkańcom możliwość zdecydowania gdzie ulokować stacje, wskazali inne miejsca i tam rzeczywiście powstały. Lewobrzeżna część Płocka wymaga przede wszystkim lepszej komunikacji rowerowej z centrum. 

Jak przekonywał prezydent, przejeżdżanie ciasnym chodnikiem jest niebezpieczne, podobnie jak przejazd wąską jezdnią starego miastu. Andrzej Nowakowski proponuje inne rozwiązanie - budowę podwieszanej drogi rowerowej podwieszonej pod lub przymocowana do mostu. 

- Perspektywa pojawienia się stacji w innych częściach miasta jest oczywiście jak najbardziej realna - przekonywał włodarz miasta. - Dużo będzie zależało od potrzeb i konsultacji. 

Jak dodał wiceprezydent Terebus, przestawienie stacji również jest możliwe. Urzędnicy zapewniają, że będą monitorować wypożyczenia rowerów we wszystkich stacjach i będą reagować na potrzeby. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo