Reklama

Reklama

Jak przygotować się do biegania?

Opublikowano: wt, 20 mar 2018 10:33
Autor:

Jak przygotować się do biegania? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Zalet biegania można wymienić wiele dlatego też nie dziwi popularność tej aktywności fizycznej. Jak przygotować się do biegania?

Reklama

Zalet biegania można wymienić wiele dlatego też nie dziwi popularność tej aktywności fizycznej. Jak przygotować się do biegania?

Bieganie ma wiele zalet. Przede wszystkim jest dyscypliną, którą może uprawiać niemalże każdy, bez względu na zasobność portfela czy ilość wolnego czasu. By zacząć wystarczy zainwestować w wygodne buty i mieć komfortowe ubrania. Czas trwania treningu i jego intensywność możemy ustalać dowolnie a tras, którymi możemy biegać, jest zapewne wiele w okolicy.

Nie zaczynaj zbyt intensywnie

Postanawiając siebie, że zaczniemy uprawiać sport, często już na pierwszym treningu chcemy dać z siebie jak najwiecej. Jednak zaczynajac zbyt intensywnie biegać, możemy nabawić się kontuzji lub zniechęcić się do tej aktywności. Szczególnie powinniśmy uważać, jeżeli prowadzimy siedzący tryb życia i na co dzień mało się ruszamy lub mamy sporą nadwagę. Zanim zaczniemy w pełni biegać, powinniśmy zacząć od marszobiegu, który przygotuje nas do treningów biegowych w przyszłości.

Trenuj w swoim tempie

Bieganie, aby stało się twoją regularna aktywnością, musi sprawiać Ci przyjemność. Dzięki temu, że biegać możemy w różnych malowniczych miejscach i o różnych porach, może ono być metoda nie tylko na utrzymanie formy czy zrzucenie kilku kilogramów lecz również na zredukowanie stresu. Aby tak było, powinniśmy trenować w swoim tępie, słuchając swojego ciała. Gdy czujemy się gorzej lub nie mamy ochoty na bieg, możemy wyjść na szybki spacer. Najważniejsze jest utrzymanie regularności w uprawianiu aktywności fizycznej.

Kup dobre buty

Najważniejszym wyposażeniem każdego biegacza są buty. Muszą one być dobrze dopasowane do stopy, by zapewniały maksimum komfortu. Ich najistotniejszym elementem jest podeszwa, która powinna amortyzować kroki, tym samym chroniąc nasze stawy. Pamiętajmy, by nie biegać w obuwiu typu trampki, gdyż ich podeszwa nie zapewnię odpowiedniego komfortu i bezpieczeństwa stopie. Buty nie muszą być drogie – za nie markowy produkt możemy zapłacić nawet mniej niż 100 zł. Jednak modele o nowoczesnych fasonach i technologiach wykonania, zapewniających wysoką jakość, mogą kosztować nawet kilkaset złotych. Również drogie mogą być modele przeznaczone do biegania po górskich szlakach. Pożyczki online proficredit.pl mogą być dobrym rozwiązaniem, by móc kupić sobie najlepszy model dla nas nawet gdy jego cena przewyższa nasze wolne środki finansowe. Pożyczki online możemy wziąć na dłuższy okres, dzięki czemu spłacimy zobowiązanie w wygodnych ratach.

Ćwicz na bieżni

Bieganie jest sportem całorocznym. Mając odpowiednie obuwie i ubrania, możemy biegać w każdych warunkach atmosferycznych. Jednak większość z nas nie ma ochoty na bieganie w jesiennej czy zimowej aurze. W tym okresie warto chodzić na siłownię, gdzie możemy regularnie trenować na bieżni, bez względu na pogodę. Większość bieżni ma możliwość zmiany nie tylko prędkości, lecz również nachylenia, co pozwala regulować poziom intensywności treningu. Jeżeli mamy wystarczająco dużo przestrzeni w mieszkaniu, możemy samodzielnie kupić bieżnię i trenować w domu. Niestety jest to spory wydatek, rzędu nawet kilku tysięcy złotych, lecz wzięcie pożyczki online może nam pomóc w zakupie takiego sprzętu sportowego.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.