Znamy wydatki starostwa płockiego na reklamy i ogłoszenia w mediach w latach 2014-2015. Łącznie poszło na ten cel prawie 250 tys. zł. Kto dostał najwięcej?
Pisaliśmy niedawno o wydatkach płockiego Ratusza na reklamy i ogłoszenia w mediach w latach 2014-2015. Z zestawienia, które opracowaliśmy w oparciu o te dane, wynika, że w tym okresie miasto najwięcej pieniędzy przeznaczyło na reklamy i ogłoszenia w „Gazecie Wyborczej” (w sumie ok. 238 tys. zł). Prawie połowę mniej dostali kolejni właściciele lokalnej telewizji MultiTV (ponad 100 tys. zł), a blisko siedem razy mniej - „Tygodnik Płocki”.
Teraz o podobne dane poprosiliśmy w płockim starostwie. Okazuje się, że w ciągu dwóch lat - 2014-2015 r. powiat płocki wydał na media w sumie blisko 248 tys. zł.
Z zestawień przekazanych przez Wydział Rozwoju Gospodarczego i Promocji, wynika, że najwięcej pieniędzy, bo ponad 60 tys. zł, starostwo zapłaciło w ciągu dwóch lat agencji PR-image Agnieszka Stachurska (wydawca gazety "Petronews.pl"). Mniej, bo ponad 50 tys. zł w tych latach wpłynęło na konto „Gazety Wyborczej”, a ponad 40 tys. zł - „Tygodnika Płockiego”.
Poniżej przedstawiamy zsumowane wydatki na poszczególne media w latach 2014 i 2015. Dodajmy, że starostwo nie wydało ani złotówki na rzecz Portalu Płock, dlatego nie został on ujęty w zestawieniu. Powiat zapewnia też, że w latach 2014-2015 nie zlecał żadnej zewnętrznej firmie obsługi PR, medialnej ani informatycznej.
Oto wydatki starostwa płockiego na media w latach 2014-2015 (zsumowane) na reklamy, ogłoszenia, filmy promocyjne i inne:
1. Petronews.pl oraz PR-image Agnieszka Stachurska - ok. 62,9 tys. zł
2. Gazeta Wyborcza - ok. 54,1 tys. zł
3. Tygodnik Płocki - ok. 41,6 tys. zł
4. MultiTV - ok. 26,6 tys. zł
5. e-Wyszogrod - ok. 21,7 tys. zł
6. Agencja Reklamowa Ultra Propaganda (biuletyn) - ok. 16 tys. zł
7. Katolickie Radio Płock - ok. 7 tys. zł
8. Miasto Płock i okolice - ok. 4,9 tys. zł
9. Wydawnictwo Ludowe „Gospodarz” - ok. 4,9 tys. zł
10. Nasz Płock - ok. 2,6 tys. zł
11. Rzeczpospolita - ok. 1,7 tys. zł
12. Cezar Druk – Pułtusk ( „Dni Kukurydzy”) - ok. 1,2 tys. zł
13. Kurier Mazowsza - 1,2 tys. zł
14. Monitor Urzędowy - ok. 1 tys. zł
15. Grupa filmowa Scena (spot reklamowy) - ok. 492 zł
Czytaj też:
Zrzut ekranu z maila nadesłanego przez wydział starostwa z rozbiciem na poszczególne lata