Konkurs dla przedsiębiorców z sercem zorganizowano po raz pierwszy. Jak tłumaczy Ratusz, cała idea polega na tym, by promować tych przedsiębiorców, którzy współpracują z organizacjami pozarządowymi, włączają się w prace na rzecz lokalnej społeczności.
Takie firmy wskazywały same organizacje pozarządowe, a potem kandydatów do zaszczytnego tytuły oceniała kapituła składająca się z przedstawicieli miasta, organizacji pożytku publicznego i przedsiębiorców. Liczyło się m.in. liczba wspartych inicjatyw i ich znaczenie, zakres udzielonego wsparcia, pozostałej aktywności we współpracy z organizacjami pozarządowymi i administracją oraz stosowania się do zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Punkty w poszczególnych kategoriach zsumowano.
Finał konkursu odbył się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym przy ul. Lasockiego 14 w Płocku podczas wigilijnego spotkania płockich organizacji pozarządowych. Decyzją kapituły, w tym roku tytuł przypadł Powszechnej Spółdzielni Spożywców "Zgoda" w Płocku, jedna z trzech najstarszych polskich spółdzielni spożywców otrzymała prawie maksymalną liczbę 100 punktów.
Na ponad 60 punktów oceniono pięć firm, dostały one wyróżnienia. Były to: Taurus, Rynex, Levi Strauss Poland, InfraCOM – Marcin Gerwatowski oraz Grupa B4.
Troszkę mniej uzyskali pozostali kandydaci, czyli Basell Orlen Polyolefins, PKN Orlen, Agencję Reklamową Grape, Biuromax, Astorga, Cameleon Reklama, Sita Płocka Gospodarka Komunalna, LeasePlan Fleet Management (Polska), Auto Forum, Fortum Power And Heat Polska, Nantes – Płock, Merkal, PI-U Wereszczyński (trzy z tych firm są spoza Płocka; tegoroczna edycja konkursu wykluczała ich udział, kolejna ma je uwzględniać).
Fot. Krzysztof Wiśniewski
