Organizowane w ZST w Płocku praktyki zagraniczne stały się nieodłączną, ważną i niezwykle atrakcyjną częścią kształcenia w szkole, służącą zapoznaniu młodych ludzi ze specyfiką funkcjonowania przedsiębiorstw o dużej innowacyjności organizacyjnej i technologicznej w krajach UE, poznaniu specyfiki i warunków pracy w wyspecjalizowanych zawodach, poprawie mobilności i kreatywności, przedsiębiorczości uczniów i absolwentów szkoły, zdobyciu przez uczniów doświadczenia zawodowego w międzynarodowym środowisku oraz kompetencji społecznych, koniecznych do poruszania się na europejskim i krajowym rynku pracy, poszerzeniu wiedzy na temat kultury i obyczajów Hiszpanii.
Wszyscy uczestnicy praktyk zagranicznych mieli zagwarantowane w ramach pełnego dofinansowania ze środków unijnych: bezpłatne kursy językowe (z języka hiszpańskiego) przygotowujące do wyjazdu, transport do miejsca odbywania praktyk i z powrotem, zakwaterowanie, bilety na transport miejski, udział w wycieczkach edukacyjnych oraz kieszonkowe.
Na staże wyjechali uczniowie klas o kierunkach: technik mechatronik, technik mechanik, technik informatyk, technik grafiki i poligrafii cyfrowej, technik fotografii i multimediów.
Każdy z 74 uczniów, będących uczestnikiem projektu, zrealizował jedną mobilność w ramach całego projektu. Wszystkie mobilności planowane w projekcie były realizowane przez trzy lata szkolne, tj. 2018/2019, 2019/2020 i 2020/2021. Ostatnia mobilność odbyła się w styczniu 2021r.
Nie tylko poszerzyliśmy ofertę edukacyjną dla naszej młodzieży, ale umożliwiliśmy także
rozwój osobowy poprzez wzmocnienie umiejętności praktycznych i wzbogacenie indywidualnego CV poprzez nabycie przez uczniów dodatkowych jednostek efektów uczenia się w branży mechanicznej, mechatronicznej, informatycznej, fotograficznej oraz graficznej zgodnie z przyjętym porozumieniem o programie zajęć w oparciu o system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET). Uczniowie
poznali inne sposoby pracy, poprawili znajomość
języka obcego, a także nauczyli się żargonu zawodowego w innym języku. Dużą wartością dodaną był także rozwój poza rodziną i tradycyjnym otoczeniem społecznym oraz wprowadzenie do edukacji międzynarodowego wymiaru kształcenia.
Po zakończeniu stażu uczniowie – beneficjenci projektu otrzymali certyfikaty uczestnictwa w stażach zawodowych oraz certyfikat ECVET i dokumenty Europass-Mobility potwierdzające kompetencje zawodowe, językowe, interpersonalne i osobiste (dokumenty w językach: polskim, angielskim i hiszpańskim).