reklama

Energa ostrzega przed fałszywymi fakturami

Opublikowano:
Autor:

Energa ostrzega przed fałszywymi fakturami - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościOszuści przesyłają łudząco podobne do prawdziwych faktury za prąd, a niczego nieświadomi klienci przesyłają należność za zużycie na fałszywe konto. Część klientów tym łatwiej jest oszukać, że od blisko roku nie dostali rachunków za prąd!

Oszuści przesyłają łudząco podobne do prawdziwych faktury za prąd, a niczego nieświadomi klienci przesyłają należność za zużycie na fałszywe konto. Część klientów tym łatwiej jest oszukać, że od blisko roku nie dostali rachunków za prąd!

Mijają kolejne miesiące, od kiedy Energa nie wystawiła odbiorcom z Płocka i powiatu płockiego faktur za prąd (rekordziści czekają na nie już niemal rok!).  Na nic się zdały interwencje, tłumaczenia i zapewnienia spółki - rachunków jak nie było, tak nie ma. Gdy wreszcie przyjdą, będą kosmiczne.

Teraz mamy kolejne złe wieści - rzeczniczka grupy Energa, Beata Ostrowska, ostrzega, że oszuści podszywają się pod spółkę i wysyłają faktury z fałszywym numerem konta, na które trzeba wpłacać pieniądze. Do tej pory dostawca energii otrzymał zgłoszenia o kilkudziesięciu przypadkach nieprawdziwych faktur. Na niektórych była również informacja o zmianie numeru telefonu - zapewne oszuści chcieli w ten sposób uwiarygodnić proceder.

Dlatego gdy, drodzy Czytelnicy, dostaniecie wreszcie wyczekiwane od miesięcy rachunki za prąd, bądźcie czujni i sprawdźcie, czy nie padliście ofiarą oszustwa. Jak to zrobić? Rzeczniczka Energi radzi, by  zwrócić uwagę na numer rachunku bankowego, numer faktury i numer klienta.

Co powinien zrobić klient, który ma wątpliwości co do autentyczności faktury?

  • sprawdzić, czy prawidłowo podany jest jego numer klienta.
  • sprawdzić, czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry numeru konta to początek numeru faktury),
  • jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to nie jest faktura od Energi – firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015,
  • sprawdzić, czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa,
  • sprawdzić, czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją: „Nadano w UP Brodnica 1, dnia …”,
  • sprawdzić, czy podany na fakturze stan licznika jest zgody ze stanem faktycznym,
  • sprawdzić, czy na drugiej stronie faktury jest podany właściwy numer i adres Punktu Poboru Energii.

Jeśli faktura jest fałszywa należy niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania, a także przekazać informację firmie Energa.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości faktur czy innych dokumentów otrzymywanych od Energi, firma prosi o sprawdzenie szczegółów na stronie internetowej: www.energa.pl/zmiany Jeśli klient nie jest pewien jaki jest jego numer klienta lub numer konta bankowego, firma prosi o kontakt pod numerem 555 555 555 (od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-22.00).

Na stronie www.energa.pl/zmiany klienci znajdą m.in. informacje o tym jak powinien prawidłowo wyglądać numer konta do dokonywania wpłat za energię elektryczną firmie Energa oraz pozostałe dane na fakturze. Ostatnie cyfry numeru rachunku bankowego powinny być takie same jak pierwsze cyfry numeru faktury.

Czytaj też:

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE