Ministerstwo otrzymuje sygnały o próbach manipulacji oraz wyłudzania pieniędzy. Oszuści, pod pretekstem konieczności wpłaty na konto urzędu skarbowego, okradają swoje ofiary.
- Oszuści dzwonią do podatników, podają się za pracowników urzędów skarbowych i żądają płatności poprzez dokonanie transakcji w bankomacie/wpłatomacie za pomocą BLIK.
- przestrzega mł. asp. Justyna Pasieczyńska, rzecznik prasowa szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
Kiedy otrzymasz taki telefon od razu powiadom służby!
- Pracownicy administracji skarbowej nie dzwonią i nie żądają dokonania płatności za pomocą BLIK. W przypadku odebrania takiego połączenia należy zachować szczególną ostrożność!
- wskazuje Pasieczyńska.
W resorcie finansów zachęcają, by po takim połączeniu skorzystać z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich oszukańczych domen, smsów i innych incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Przypominają również, że płatności podatku z użyciem BLIK są możliwe tylko w serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) i usłudze Twój e-PIT.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.