Konferencja prasowa, na której podpisano umowę w sprawie projektu, odbyła się w środę w ratuszu. Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej TBS reprezentowali prezes spółki Rafał Kania i wiceprezeska Wioletta Magin, w dużej reprezentacji Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych była m.in. wicedyrektorka tej instytucji Elżbieta Szymanik. W ratuszu gospodarzem był wiceprezydent Krzysztof Buczkowski, prezydent Andrzej Nowakowski dotarł w połowie spotkania.
Spółka, należąca do gminy Płock, może liczyć na dofinansowanie ze środków UE programu szkoleń podnoszących kompetencje zawodowe i społeczne wszystkich 84 pracowników. Potężny cykl zajęć zostanie wsparty kwotą 836.148 zł. Projekt oszacowano w sumie na ponad 1 mln 364 tys. zł, ale MZGM-TBS wyasygnuje w gotówce nie brakujące pół miliona, lecz około 100 tys. zł. Skąd ta różnica?
- Pozostała kwota to nasz wkład niepieniężny. Pracownicy będą się szkolić w godzinach pracy, więc w tym czasie spółka nie skorzysta z nich. Ale jednak przekaże normalne wynagrodzenie. To jest właśnie wkład własny spółki – tłumaczył prezes MZGM-TBS Rafał Kania. Dodał, że większość zatrudnionych w jego firmie ma powyżej 45 lat, więc tym cenniejsze są szkolenia dla takiej grupy. Warto dodać, że płocki projekt okazał się najlepszy w województwie. Prezydent i prezes spółki podkreślili, że przez poprzednie lata były pewne zaniedbania w doszkalaniu pracowników miejskich spółek, trzeba więc te zaległości nadrabiać. I to jest doskonała okazja.
Projekt chwaliła również Elżbieta Szymanik, wicedyrektor MJWPU ds. wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: - Dla nas to także bardzo ważny projekt, gratuluję jego autorom. To już ponad trzytysięczna podpisywana przez nas umowa w ramach Kapitału Ludzkiego.
Co będą robić zatrudnieni w MZGM-TBS od początku lutego 2012 r. do końca lutego 2013 r.? Jeszcze nie wiadomo, kto będzie prowadził szkolenia (ogłoszenia przetargowe ukażą się wkrótce) ale pewne jest, że wybór będzie ogromny. Projekt zakłada zajęcia warsztatowe i e-learningowe m.in. z zarządzania wiedzą, jakością, zarządzaniem procesowym, strategicznym, projektami, HR, a także prowadzeniem negocjacji, komunikacji interpersonalnej, obsługi klienta, programów komputerowych, znajomości języka angielskiego, administrowania nieruchomościami, windykacji należności, prawa budowlanego, ochrony danych osobowych, udzielania zamówień publicznych. Każdy pracownik będzie mógł uczestniczyć w kilku szkoleniach, w sumie zaplanowano 1184 godziny zajęć.