Do sytuacji odniósł się Urząd Gminy w Słupnie, do którego docierają sygnały od zdenerwowanych i załamanych pacjentów.
Informacje, jakie uzyskują w czasie kontaktów z ośrodkiem, prowadzonym przez spółkę Świat Zdrowia z Torunia, są szokujące. Urząd podaje przykłady:
– Pacjentka z objawami „półpaśca” – zapraszamy za dwa tygodnie (!) (Półpasiec jest chorobą zakaźną wywołaną przez wirus ospy wietrznej i półpaśca)
- Chore dziecko z temperaturą – najbliższy wolny termin pod koniec przyszłego tygodnia (!). Zapraszamy.
- Codzienny opatrunek dla chorego onkologicznie, zapraszamy do Płocka, ponieważ nikt z obecnych pracowników administracji nie jest pielęgniarką.
- Mieszkaniec musi zrobić niezbędne do diagnozy badanie morfologii - kierowany jest na diagnostykę... do Płocka.
- Pierwsze sygnały o tym, że w naszym Ośrodku dzieje się coś niedobrego, zaczęły dochodzić pod koniec marca. Natychmiast spotkałem się z dyrektorem Regionalnym Świat Zdrowia Operator Medyczny. Zostałem poinformowany o „chwilowych trudnościach” z etatami lekarskim i otrzymałem zapewnienie, że dołożą wszelkich starań, żeby jak najszybciej trudności rozwiązać – mówi wójt Słupna Marcin Zawadka.
Jak widać, sytuacja nie jest lepsza, a poziom świadczenie usług medycznych pozostawia wiele do życzenia.
- Niestety po chwilowej poprawie, wszystko wróciło do poprzedniego stanu, a nawet jest jeszcze gorzej. Mało tego, teraz nie mam nawet z kim rozmawiać. Poprzedni dyrektor Regionalny już nie pracuje w tej firmie, a obecna pani dyrektor nie widzi potrzeby spotkania. Nie uważa, za zasadne tłumaczyć mi się z prowadzanej przez Świat Zdrowia działalności – dodaje Marcin Zawadka. – Po prostu dramat!
Podkreśla, że nie ma zgody mieszkańców Gminy Słupno na świadczenie usług medycznych na takim poziomie! Na stronie urzędu ukazałą się ankieta, dotycząca oceny jakości usług spółki Świat Zdrowia Operator Medyczny w Toruniu – dawniej Neuca Med. Sp.z.o.o.
- Pozwoli to w sposób wyczerpujący przekazać informację zwrotną operatorowi medycznemu o jakości świadczonych przez niego usług. Wierzymy, że pozwoli nam to jak najszybciej zmienić jeśli nie podejście do pacjentów, to działania operatora w gminie - dodaj w urzędzie.
Na stronie Świata Zdrowia dowiadujemy się, że firma ma ponad 10 lat doświadczenia, 5 mln pacjentów, działa w 700 miejscowościach, posiada w zasobach 12 tys. lekarzy.
Zapytaliśmy operatora z Torunia o przyczyny problemów pacjentów w Słupnie i plany zmiany tej sytuacji. Czekamy na odpowiedź ze strony Świata Zdrowia.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.