reklama
reklama

CPK w Płocku. Zatwierdzono wariant inwestorski kolei dużych prędkości!

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Miecznik

CPK w Płocku. Zatwierdzono wariant inwestorski kolei dużych prędkości! - Zdjęcie główne

foto Tomasz Miecznik

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościSama informacja jest pozytywna, ale termin realizacji bardzo odległy. Spółka Centralny Port Komunikacyjny poinformowała o zaakceptowaniu przez pełnomocnika wariantu W41 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku węzeł CPK – Płock – Włocławek. Realizacja ma nastąpić po 2035 roku.
reklama

CPK jest szansą dla Płocka na kolej na miarę XXI wieku. Kilka tygodni temu premier Donald Tusk przedstawił nowe założenia dotyczące inwestycji i przez chwilę panował niepokój - na pierwszych mapkach Płock nie został uwzględniony. Rządzący tłumaczyli później, że to mapki na najbliższe lata, a przez Płock ma przebiegać kolej dużych prędkości. Niestety, dopiero po 2035 roku.

Póki co spółka CPK poinformowała o zatwierdzeniu planu inwestorskiego linii węzeł CPK - Płock - Włocławek. Planiści wskazali, że na wybranym wariancie znajduje się najmniej budynków, które trzba by zburzyć, a ludzi wysiedlić. Pod uwagę brano też ingerencję w środowisko naturalne.

- Wybór wariantu inwestorskiego dla odcinka o długości ok. 150 kilometrów to efekt wielomiesięcznych prac prowadzonych w ramach studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ), w tym prognozowanych potoków pasażerskich. Biorąc pod uwagę czas trwania poszczególnych etapów inwestycji, zakończenie budowy linii kolejowych może nastąpić po 2035 roku.  Jako element sieci bazowej rozszerzonej TEN-T, odcinek może zostać zgłoszony do ubiegania się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej - informuje CPK.

reklama

Jak ma przebiegać linia kolejowa? Według nowych założeń kolej dużych prędkości będzie przekraczać Wisłę w Wyszogrodzie.

- Dalej linia skręca w kierunku zachodnim (gminy Mała Wieś, Bodzanów, Słupno, Radzanowo, Bielsk, stacja pasażerska w Bodzanowie-Chodkowie), by za pomocą odgałęzienia połączyć się z dworcem pasażerskim w centrum Płocka. Linia mija kombinat Orlen od strony północnej, a dalej przebiega przez tereny gmin Bielsk, Stara Biała, Brudzeń Duży (stacja w Brudzeniu Małym), Dobrzyń Nad Wisłą do węzła niedaleko Nowej Wsi w Gminie Wielgie - czytamy na stronie CPK.

Z mapki wynika, że stacja pasażerska ma być też na Podolszycach. 

reklama

źródło: CPK

Szacunki wskazują, że Płocka do Warszawy-Centralnej będzie można przejechać w 50 minut. Linia będzie projektowana dla prędkości 350 km/h. 

Prace realizuje konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, BBF oraz Arcadis. Wybrany wariant inwestorski zostanie włączony w projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, w ramach której wykonana zostanie ewaluacja układu dalekobieżnej sieci kolejowej.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama