reklama

Co za darmo da dziewczyna bez twarzy? Zagadka rozwiązana

Opublikowano:
Autor:

Co za darmo da dziewczyna bez twarzy? Zagadka rozwiązana - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMowa o reklamie, której pojawienie się na gmachu Politechniki Warszawskiej w Płocku wywołało wiele kontrowersji. Dziś, w czwartek, tajemnica się rozwiązała: swoje usługi proponuje Multimedia Polska. Zapytaliśmy w firmie, czy ich zdaniem reklama nie godzi w godność kobiet.

Mowa o reklamie, której pojawienie się na gmachu Politechniki Warszawskiej w Płocku wywołało wiele kontrowersji. Dziś, w czwartek, tajemnica się rozwiązała: swoje usługi proponuje Multimedia Polska. Zapytaliśmy w firmie, czy ich zdaniem reklama nie godzi w godność kobiet.

Kilka dni temu pisaliśmy o kontrowersyjnym bilbordzie, który powiewał na budynku politechniki w Płocku. Oto nad wypiętą dziewczyną bez twarzy widniał napis „Pod września dajemy za darmo”. Razem z czytelnikami, płockim oddziałem walczącej o prawa kobiet Ligii Kobiet Polskich i Związkiem Rady Reklamy zastanawialiśmy się, czy treści zawarte na bilbordzie uwłaczają godności kobiety, czy też całą tę aferę można by podsumować krótkim „z igły widły”. Większość uznała, że coś niestosownego jednak w reklamie jest, a już na pewno gmach poważnej instytucji, którą niewątpliwie jest uczelnia wyższa z takimi tradycjami jak Politechnika Warszawska, nie wydaje się najlepszym miejscem na tego typu reklamy. Zwłaszcza gdy obok wiszą równie wielkoformatowe ogłoszenia o rekrutacji na studia. Więcej czytaj Czy Politechnika Warszawska w Płocku reklamuje dom publiczny?

Jedno jest pewne, kampania reklamowa obliczona była na zaintrygowanie czytelnika i swoją rolę spełniła – wiele osób zastanawiało się, kto za nią stoi i co od września będzie dostępne bezpłatnie. Raczej nikt nie miał wątpliwości, że niedwuznaczne skojarzenia wywoływane przez frazę „dajemy za darmo”, a nawet wypięta pupa dziewczyny są jedynie środkiem mającym odbiorcę zaintrygować. Dziś, w czwartek wczesnym popołudniem, bilbord zdjęto, w jego miejscu zawisł drugi i zagadka się wyjaśniła: Multimedia Polska reklamuje swoje usługi internetowe.

Skontaktowaliśmy się więc z firmą i zapytaliśmy, czy ich zdaniem tego typu reklama nie godzi w godność kobiety, jednym słowem, czy jest zgodna z normami etycznymi. Rzeczniczka prasowa, Krystyna Kanownik, drogą mailową odpowiedziała na zadane przez nas pytanie w następujący sposób: „Podzielam opinię osób, które znają zasady tworzenia reklam - ma być zauważalna, intrygująca i zapadająca w pamięć. Jest. I to wszystko”.



Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE