W nietypowy, wręcz w humorystyczny sposób, w klipie dostępnym na YouTube zachęcają do zgłaszania swoich pomysłów w pierwszym budżecie obywatelskim województwa mazowieckiego.
Jak najskuteczniej dotrzeć do odbiorców? Z takim dylematem stykają się zarówno prywatni przedsiębiorcy, jak i stowarzyszenia czy samorządy.
W tym roku po raz pierwszy mieszkańcy Mazowsza mają możliwość zgłoszenia swoich pomysłów do budżetu obywatelskiego. Uruchomiono stronę internetową, informacje publikowane są na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, były konferencje prasowe i spotkania. Ale czy to wystarczy w czasach mediów społecznościowych? Kluczem do sukcesu jest nieszablonowy pomysł. Wyprodukowano klip promocyjny, w którym poszczególne osoby w różnym wieku zgłaszają swoje propozycje projektów rapując. Na sam koniec pojawia się marszałek Struzik ze słowami "Chcecie, to piszcie i bierzcie". Klip zrealizowano w bardzo luźnej, przystępnej konwencji. Samemu marszałkowi już zdarzało się - dodajmy - wcielać w role w filmach np. w reżyserii aktorów płockiego teatru.
Zobaczcie klip promujący budżet obywatelski Mazowsza:
[YT]https://www.youtube.com/watch?v=o0CMNH1j5xs&feature=emb_logo[/YT]
Przypomnijmy, że w budżecie do podziału jest 25 mln zł. z czego 80 procent (20 mln zł) na pule podregionalne i 20 procent (5 mln zł) na projekty ogólnowojewódzkie. Nabór projektów potrwa do 31 marca. Projekty mogą zgłaszać wszyscy mieszkańcy Mazowsza, nie ma ograniczeń wiekowych.
[ZT]24634[/ZT]
Do BOM można zgłaszać projekty inwestycyjne, dotyczące np. stworzenia miejsc rekreacyjnych, budowy aktywnych przejść dla pieszych czy zakupu karetek, jak i projekty nieinwestycyjne, czyli np. warsztaty i zajęcia sportowe, rzemieślnicze dla dzieci, młodzieży czy seniorów, a także wydarzenia kulturalne. Warto jednak pamiętać, że zgłaszane projekty muszą spełniać kilka warunków. Przede wszystkim muszą dotyczyć zadań o charakterze wojewódzkim – np. profilaktyki, promocji i ochrony zdrowia, bezpieczeństwa publicznego, a także infrastruktury społecznej czy drogowej. Poza tym muszą być zgodne z przepisami prawa i dokumentami strategicznymi województwa. Proponowane inwestycje bądź przedsięwzięcia mogą być realizowane wyłącznie na nieruchomościach województwa, a termin ich realizacji nie może przekroczyć jednego roku budżetowego. Każdy zgłaszany projekt musi zyskać poparcie minimum 50 mieszkańców województwa. Maksymalna wartość projektu inwestycyjnego to 1 mln zł, a nieinwestycyjnego – 200 tys. zł.
Po ocenie wniosków powstanie wykaz projektów dopuszczonych do głosowania oraz tych ocenionych negatywnie.
- Liczymy na to, że bardzo kreatywnie społeczeństwo do tego podejdzie, będziemy mieli ciekawe propozycje - mówił Struzik podczas konferencji prasowej.
Projekty, które się zakwalifikują do kolejnego etapu, będą tymi, na które mieszkańcy mogą zagłosować korzystając z platformy internetowej między 20 lipca a 16 sierpnia. Każdemu mieszkańcowi województwa przysługują dwa głosy - jeden na projekt z puli ogólnowojewódzkiej i jeden z podregionalnej. Mieszkańcy bez dostępu do komputera lub internetu będą mogli oddać głos, korzystając ze specjalnie w tym celu przygotowanych stanowisk w siedzibie urzędu i w delegaturach.
Ostateczna lista wybranych projektów zostanie opublikowana do 31 sierpnia. Realizacja zwycięskich projektów nastąpi w 2021 r.
[ZT]24683[/ZT]