Reklama

Reklama

Chcą, aby gminy więcej zapłaciły. Na razie spółka likwiduje dwie linie autobusowe

Opublikowano: czw, 26 gru 2019 18:35
Autor:

Chcą, aby gminy więcej zapłaciły. Na razie spółka likwiduje dwie linie autobusowe - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Informacje o likwidacji dwóch linii pojawiły się w miniony poniedziałek na stronie Komunikacji Miejskiej. - Komunikacja Miejska Płock jest w tych przypadkach jedynie operatorem, a nie organizatorem transportu zbiorowego - mówi nam rzeczniczka płockiej spółki, Kinga Wochowska.

Reklama

Informacje o likwidacji dwóch linii pojawiły się w miniony poniedziałek na stronie Komunikacji Miejskiej. - Komunikacja Miejska Płock jest w tych przypadkach jedynie operatorem, a nie organizatorem transportu zbiorowego - mówi rzeczniczka płockiej spółki, Kinga Wochowska.

Chodzi o likwidację linii 160 i linii L1. Ta pierwsza kursuje do Nowego Duninowa, druga - do Gąbina (zmiany nie objęły linii 140, która również dojeżdża do Gąbina). Obie linie - L 1 i 160 - będą kursowały jedynie do końca 2019 roku.

- Komunikacja Miejska zlikwidowała te linie, ponieważ gminy Nowy Duninów (linia nr 160) i Gąbin (linie L1) zrezygnowały z dotowania tych połączeń. Linie podmiejskie ani nie są dochodowe, ani nawet się nie bilansują pod względem finansowym - wyjaśnia Hubert Woźniak z Referatu Informacji Miejskiej w płockim ratuszu. - Pokazały to ostatnie, tegoroczne badania. W stosunku do poprzednich badań z 2011 roku liczba pasażerów na liniach podmiejskich spadła o blisko 50 proc. Badania pokazały też, że z autobusów KM na podmiejskich liniach korzysta głównie młodzież oraz seniorzy - słowem wszyscy, którzy mają prawo do zniżek. Słowem dopłacamy do tych linii. Postawiliśmy gminom nowe warunki. Chcemy, by płacili więcej. Dziś dopłaty z gmin wynoszą ponad 5 mln zł. Chcemy łącznie 9,5 mln.

Jeśli dana gmina chce mieć połączenia autobusowe, zostają jej dwa wyjścia - dopłacić albo szukać nowego rozwiązania. Wiadomo, że gmina Stara Biała do budżetu na 2020 r. wpisała 2,65 mln zł na lokalny transport zbiorowy, czyli dotację dla płockiej Komunikacji Miejskiej. Ile gmin uczyni podobnie? Wkrótce się przekonamy. Według informacji płockiej Gazety Wyborczej z oferty płockiej spółki nadal skorzystają przez cały 2020 rok również gminy Bielsk i Radzanowo, inne na razie wybrały umowy wyłącznie na styczeń.

 Tymczasem w Nowym Duninowie istotnie zapowiedziano zmiany w publicznym transporcie zbiorowym od 2 stycznia. Komunikację Miejską z Płocka zastąpi PKS Gostynin.

- Oferta na rok 2020 Komunikacji Miejskiej w Płocku była dużo wyższa w stosunku do roku 2019. Stąd poszukiwania nowego rozwiązania w zakresie transportu - twierdzą urzędnicy z gminy.

Mieszkańcy czekają na informację o cenach biletów, rozkładzie jazdy i przystankach dla autobusu, która pojedzie zamiast linii 160 już od 2 stycznia 2020 r. (powinny być 27 grudnia). Obecnie autobus zatrzymuje się w Płocku na wielu przystankach m.in. przy Stanisławówce, w al. Jachowicza przy teatrze, ul. Ostatniej, na ul. Kolegialnej, bądź przy zoo.

W urzędzie gminy w Nowym Duninowie jednocześnie szukają przewoźnika, który podejmie się wykonania połączeń już w 2021 r. na liniach komunikacyjnych obejmujących obszar miasta Włocławek - Nowy Duninów, liniach komunikacyjnych obejmujących obszar miasta Włocławek - Płock przez gminę Nowy Duninów.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (10)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.