Autoryzowany serwis BMW to miejsce, w którym liczy się przede wszystkim jakość wykonanej usługi. BMW produkuje auta od ponad 100 lat, ale nie zatrzymuje się w czasie, idzie z jego duchem i wyznacza nowe trendy. Polskie serwisy są pilotażem programu, który zaoszczędzi klientom mnóstwo czasu.
Co kryje się pod nazwą "autoryzowany serwis BMW"? W skrócie można odpowiedzieć:Sprzęt i wszystkie programy w urządzeniach diagnostycznych, służące do pomiaru świateł, wykonania geometrii pojazdu czy napełnienia klimatyzacji są dedykowane tylko pod modele BMW. Naprawy odbywają się wyłącznie na oryginalnych częściach, wyprodukowanych przez niemiecki koncern. Autoryzowany serwis to po prostu gwarancja dobrze wykonanej usługi, a tylko taka zapewni komfort kierowcy i Radość z Jazdy.
By zapewnić najwyższą jakość obsługi, autoryzowany serwis przechodzi wiele różnych testów. Jedną z możliwości sprawdzenia standardów jest program audytów SPA. Na czym to polega? Audyt zaczyna się już w momencie umawiania wizyty w serwisie - sprawdzane jest po ilu sygnałach ktoś odbierze telefon, w jaki sposób się przywita i jakich słów używa w rozmowie z klientem.
- Audytor przechodzi całą ścieżkę: od wjazdu do warsztatu, poprzez naprawę, sprawdzenie czy mechanicy odpowiednio zabezpieczają samochód np. przed zabrudzeniem, a folie położone są na fotelach i dywanikach. Później sprawdza poprawność wykonania diagnostyki, jakości naprawy i poprawności usunięcia usterek. Audytor BMW sprawdza wszystko do zakończenia procesu, którym jest wystawienie i opis faktury - tłumaczy Jarosław Piotrowski, Manager Działu Aftersales Dynamic Motors Płock
BMW przeprowadza też audyt gwarancyjny - w takim przypadku delegowany pracownik prosi kilka zleceń z ostatnich wykonanych usług i sprawdza poprawność wykonania napraw. Każda nieprawidłowość równa się karze finansowej. Kolejnym sposobem na weryfikację jakości usług jest Tajemniczy Klient.
Jak sprostać takim normom?
- Każdy nowo zatrudniony mechanik przechodzi ścieżkę certyfikacyjną, która trwa nawet 2 lata. To cykl szkoleń z różnych dziedzin i elementów samochodu. Wszystko kończy się egzaminem i dopiero po jego zdaniu otrzymuje się certyfikat "Mechanika BMW" - wyjaśnia Jarosław Piotrowski
Innowacyjny proces naprawy
BMW idzie z duchem czasu. O co chodzi? Klient oczywiście nie musi się znać na naprawie swojego auta. Umawia więc wizytę w serwisie, gdzie przyjmuje go doradca i uwaga: W serwisach BMW Dynamic Motors wdrożono usługę smart video- iinowację na miarę XXI wieku. Często zdarza się, że w czasie naprawy, gdy klient oczekuje w poczekalni serwisu okazuje się, że zakres prac jest większy niż określony w pierwotnym kosztorysie. Większości nie widać na pierwszy rzut oka.
- Załóżmy, że klient przyjechał i narzekał na hałas w aucie. Mechanik dokonuje weryfikacji pod katem hałasu a znajduje w trakcie np. wyciek ze skrzyni biegów. Klient tego nie wie, bo przecież nie widzi auta pod spodem. Doradca idzie na warsztat i nagrywa film za pomocą smartfona lub tabletu, a następnie jest wysyłany do klienta, który otrzymuje smsa z linkiem do nagrania. Może go wielokrotnie obejrzeć, zobaczyć kosztorys, który oczywiście może, ale nie musi zaakceptować - podkreśla Jarosław Piotrowski
To ogromna oszczędność czasu dla klienta. Dzięki innowacji BMW nie trzeba już w godzinach szczytu jechać przez całe miasto, co było nie lada utrudnieniem. Teraz wystarczy kilka ruchów palcem w smartfonie. Polska jest pilotażem tego programu, a marka BMW jest jak na razie jedyną, która wprowadziła takie rozwiązanie.
Zapraszamy do obejrzenia >> fotogalerii << prosto z Serwisu BMW Dynamic Motors w Płocku oraz filmu jaki otrzymuje każdy klient, dzięki usłudze Smart Video.
[YT]https://youtu.be/-eiMdA1pQ7M[/YT]