Przed miesiącem w Parku zakończyła się największa dotychczasowa inwestycja – powstał kompleks produkcyjno-biurowy Grupy B4. Zakład produkujący lekkie elementy wykończeniowe kosztował ok. 23 mln. zł. Zatrudnienie w okresie pół roku po uruchomieniu znajdzie tam minimum 200 osób.
Ale inwestycja BMW – prawdopodobnie w strefie V Parku (na zdjęciu) - może być wielokrotnie większa. Nieoficjalnie płocki Ratusz i Orlen już zacierają ręce, bo są po połowie akcjonariuszami Parku. Oficjalnie nikt jednak nie chce podać żadnych szczegółów inwestycji i jej terminu. - Jest na to zdecydowanie za wcześnie, musimy najpierw wszystko doprecyzować z niemieckim partnerem, podpisać dokumenty – usłyszeliśmy w Ratuszu. - Z pewnością zorganizujemy wkrótce specjalną konferencję prasową na ten temat.
Według niemieckiego magazynu „Der Spiegel” produkcja fabryki Opla w Gliwicach wzrośnie o 25 proc., do ponad 250 tys. aut rocznie. Amerykański koncern stawia na produkcję w zakładach o niższych kosztach. Identycznie przyczyny mogą kierować właścicielem marki BMW, bo Polacy – czy to w Gliwicach, czy w Płocku - zarobią mniej, a wykonają równie solidną robotę. Za to możemy liczyć na kilkaset nowych miejsc pracy. Wszystko to jednak wciąż mało, bo stopa bezrobocia w Płocku i okolicy wynosi aż ok. 20 proc.
fot. Tomasz Miecznik, Portal Płock