Reklama

Będą obwodnica Płocka i kolej do Modlina?

Opublikowano: pon, 14 paź 2013 16:36
Autor:

Będą obwodnica Płocka i kolej do Modlina? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Pieniądze na sfinansowanie obwodnicy Płocka oraz połączenia kolejowego z Modlinem mają pochodzić z Regionalnego Instrumentu Terytorialnego.

Pieniądze na sfinansowanie obwodnicy Płocka oraz połączenia kolejowego z Modlinem mają pochodzić z Regionalnego Instrumentu Terytorialnego.

Regionalny Instrument Terytorialny (RIT) to indywidualnie dopasowane do pięciu mazowieckich subregionów (wśród których jest również subregion płocki) narzędzie, które pozwoli podejść do niektórych inwestycji na poziomie ponadsamorządowym.

Czy obwodnica Płocka faktycznie sfinansowana zostanie z budżetu centralnego przy wsparciu funduszy z Unii Europejskiej, powinno być wiadomo nie później niż w końcu pierwszego kwartału 2014 roku. Wcześniej, bo jeszcze w tym roku, powinny odbyć się negocjacje między samorządem województwa mazowieckiego a Radą Ministrów.
 

– Całość środków na tę inwestycję pochodzić powinna z budżetu centralnego – powiedział marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik podczas spotkania z dziennikarzami odbywającego się w trakcie konferencji poświęconej nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej. – Decyzja jaki procent tej kwoty stanowić będzie dotacja unijna, a ile dołoży skarb państwa leży po stronie rządu.

Adam Struzik podkreślił, że bardzo istotne jest porozumienie zawarte między władzami Płocka oraz gmin Słupno i Radzanowo. – To dobrze, że trzy samorządy mówią zgodnym chórem – przyznał marszałek województwa mazowieckiego. – Często mamy do czynienia z inwestycjami, które są oczekiwane przez jednych, a oprotestowywane przez innych. Dlatego w przypadku obwodnicy Płocka taka jednomyślność jest niezwykle istotna.

Marszałek Struzik wyraźnie zaznaczył, że obwodnica Płocka jest projektem o kluczowym znaceniu. Dlatego podczas rozmów samorządu województwa mazowieckiego z rządem będzie akcentowana bardzo mocno. – Oczekuję jednak poważnego wsparcia ze strony polityków lokalnych oraz reprezentujących nasz region parlamentarzystów – mówił Adam Struzik. – Wydaje mi się, że po znaczącym poprawieniu komunikacji wewnątrz miasta powstanie obwodnicy rozwiązałoby wszystkie problemy drogowe Płocka i jego najbliższej okolicy.

Adam Struzik może być pewien, że jednym z parlamentarzystów lobbujących w sprawie budowy obwodnicy Płocka będzie jego partyjny kolega z PSL Piotr Zgorzelski.

– Trzeba podjąć w tej sprawie działania, które wreszcie okażą się skuteczne – mówił poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego. – Jako przewodniczący sejmowej komisji rozwoju terytorialnego, ale przede wszystkim jako poseł ziemi płockiej, deklaruję wszelką możliwą pomoc w tym zakresie. Wraz z przedstawicielami ziemi płockiej jesteśmy już umówieni na bardzo poważne rozmowy w ministerstwie infrastruktury. I jestem przekonany, że powinny one zakończyć się sukcesem.

Nie mniej istotna niż obwodnica wydaje się dla Płocka budowa kolejowego połączenia z Modlinem Adam Struzik uważa, że powinno one zostać podzielone na część pasażerską i część towarową. – Rozmowy w tej sprawie nie będą jednak łatwe, ponieważ Płock uważany jest za miasto, które leży poza głównymi ciągami komunikacyjnymi – mówił marszałek województwa mazowieckiego. – W kontekście ponownego uruchomienia lotniska w Modlinie i planów jego dynamicznego rozwoju budowa linii kolejowej, która miałaby połączyć Modlin z Płockiem, jest niezwykle ważna dla rozwoju tej części Mazowsza. Ale nie tylko. W dalszej perspektywie jest bowiem przedłużenie trasy do Włocławka i Torunia, co w istotny sposób mogłoby stać się podstawą rozwoju tej części Polski.

Fot. Tomasz Paszkiewicz/Portal Płock

O zapowiadanym połączeniu kolejowym pisaliśmy już dwa lata temu:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE