Ministerstwo Infrastruktury zamierza zmodyfikować przepisy zgodnie z zasadami panującymi w Unii Europejskiej, celem jest także poprawa bezpieczeństwa użytkowników.
- Chodzi o tajemniczo brzmiący regulamin 115 EKG ONZ. Jakie zmiany chce wprowadzić resort? Przede wszystkim jedną, kluczową: od nowego roku do każdego modelu samochodu i każdego rodzaju silnika potrzebna będzie nowa homologacja do zamontowanej już instalacji LPG - pisze portal auto-swiat.pl.
Projekt wzbudził wątpliwości i opór wśród grupy posłów PiS, którzy zaalarmowali, że w efekcie mogą ucierpieć kierowcy i branża transportowa. A aut z LPG jest prawdopodobnie 2,5 - 3 mln!
Co może się zmienić? Do każdego modelu samochodu, każdego rodzaju silnika potrzebna będzie nowa homologacja do zamontowanej już instalacji LPG.
- Musi być ona zgodna z regulaminem 115 EKG ONZ. Według posłów przepisy są niejasno skonstruowane, można je interpretować w ten sposób, że 1 stycznia 2022 roku dotychczasowe homologacje stracą swoją ważność – podaje z kolei RMF 24.
Posłowie PiS złożyli interpelację do ministra infrastruktury. A ministerstwo uspokaja i tłumaczy, że nowe rozwiązania wcale nie nakładają dodatkowych obowiązków dla posiadaczy pojazdów na gaz.
Uspokaja. Rzecznik prasowy ministerstwa Szymon Huptyś tłumaczy - cytowany przez RMF24 - że system homologacji dodatkowych układów zasilających samochody paliwem gazowym pozostaje bez zmian, a jednocześnie wprowadzona zostaje opcjonalna krajowa ścieżka uzyskania homologacji poprzez tryb przewidziany w regulaminie ONZ nr 115. Będą one funkcjonować równolegle, a wybór procedury – obecnej i nowo projektowanej – będzie należał do firmy wykonującej instalacje LPG w autach.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.