Reklama

Reklama

Rozwój kompetencji pracowników- inwestycja w szkolenia

Opublikowano: czw, 9 wrz 2021 05:40
Autor:

Rozwój kompetencji pracowników- inwestycja w szkolenia  - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Rozmaitości Jeśli chcesz, by twoja firma się rozwijała, powinieneś zainwestować w szkolenia dla pracowników. W końcu firmę tworzą ludzie i to oni sprawiają, że możesz osiągać założone przez siebie cele. Wielu pracodawców zapomina o konieczności umożliwienia pracownikom podnoszenia ich kwalifikacji. Dlaczego dostęp do wiedzy jest tak istotny?

Reklama

Brak konieczności tworzenia nowych miejsc pracy

Dzięki kursom i szkoleniom nie trzeba tworzyć specjalnie nowych miejsc pracy. Zatrudnieni na konkretnym stanowisku mogą zwiększyć swoją wiedzę i otrzymać nowy zakres obowiązków. Firma zaoszczędza na tym mnóstwo czasu i pieniędzy. Wdrożenie nowego pracownika jest bardziej kosztowne niż organizacja szkolenia albo wykupienie kursu. Poza tym, podczas szkoleń spotykają się osoby z różnych firm, można zwiększyć sieć kontaktów i wymienić doświadczenia. Rozmowa z osobami na podobnych stanowiskach jest doskonałym źródłem wiedzy. Podczas zjazdów w prosty sposób można znaleźć nowego klienta albo firmę do współpracy.  

Dostosowanie się do nowości w branży

Szkolenia i kursy są niezbędne, jeśli chcemy pozostać konkurencyjni. Należy dopasowywać się do zmieniających się trendów i wymagań, zwłaszcza że nowe technologie rozwijają się w zawrotnym tempie. Co ważne, szkolenia nie muszą dotyczyć wykonywania konkretnych czynności związanych np. z administracją. Kursy mogą być skierowane do osób zajmujących się klientem, nawet bardzo specyficznym i określonym z góry. Przykładem jest CSR BMW szkolenie, dedykowane osobom zajmującym się projektami i zarządzającymi dostawcami. Innym przykładem mogą być szkolenia dla automotive obejmujące raportowanie, zarządzanie jakością i planowanie. 

Poza szkoleniami ważne są także audyty i konsultacje. Consulting pomaga zdiagnozować i rozwiązać problemy zaistniałe w firmie np. w obszarze zarządzania. Specjaliści przygotowują opinię oraz planują kolejne działania dla przedsiębiorstwa. Konsultacje mogą dotyczyć różnych zagadnień (analizy rynku, doradztwa dla działów, consulting dla branż).  

Motywacja do pracy

Szkolenia są często motywatorem do dalszej pracy. Pracownicy, którzy mogą uczestniczyć w spotkaniach, czują się nierzadko wyróżnieni. Czasami pracownicy chcący podnieść swoje kompetencje zmuszeni są do opłacania kursów z własnej kieszeni. Nie każdy może sobie na to pozwolić, dlatego organizacja szkoleń przez firmę jest wyrazem troski o pracowników. Poza tym kursy dają zatrudnionym szansę na awans i wyższe zarobki. Pracownicy są świadomi, że kluczem do sukcesu jest ciągłe rozwijanie swoich umiejętności i podnoszenie kwalifikacji. Dotyczy to zarówno kompetencji miękkich jak i twardych. W firmie niezwykle ważna jest komunikacja, a kursy z zakresu umiejętności miękkich dają szansę na polepszenie jej jakości. Cieszy fakt, że obecnie organizacja szkoleń jest bardzo prosta. Wiele firmy proponuje spotkania online przez komunikatory. Nie trzeba dojeżdżać na spotkania, wystarczy włączyć aplikację. Alternatywą są także platformy e-learningowe, z których można korzystać w wolnej chwili. Na stronach dostępny jest poziom przerobienia materiału, co sprawdza się przede wszystkim w przypadku szkoleń językowych.  

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.