Brak konieczności tworzenia nowych miejsc pracy
Dzięki kursom i szkoleniom nie trzeba tworzyć specjalnie nowych miejsc pracy. Zatrudnieni na konkretnym stanowisku mogą zwiększyć swoją wiedzę i otrzymać nowy zakres obowiązków. Firma zaoszczędza na tym mnóstwo czasu i pieniędzy. Wdrożenie nowego pracownika jest bardziej kosztowne niż organizacja szkolenia albo wykupienie kursu. Poza tym, podczas szkoleń spotykają się osoby z różnych firm, można zwiększyć sieć kontaktów i wymienić doświadczenia. Rozmowa z osobami na podobnych stanowiskach jest doskonałym źródłem wiedzy. Podczas zjazdów w prosty sposób można znaleźć nowego klienta albo firmę do współpracy.
Dostosowanie się do nowości w branży
Szkolenia i kursy są niezbędne, jeśli chcemy pozostać konkurencyjni. Należy dopasowywać się do zmieniających się trendów i wymagań, zwłaszcza że nowe technologie rozwijają się w zawrotnym tempie. Co ważne, szkolenia nie muszą dotyczyć wykonywania konkretnych czynności związanych np. z administracją. Kursy mogą być skierowane do osób zajmujących się klientem, nawet bardzo specyficznym i określonym z góry. Przykładem jest CSR BMW szkolenie, dedykowane osobom zajmującym się projektami i zarządzającymi dostawcami. Innym przykładem mogą być szkolenia dla automotive obejmujące raportowanie, zarządzanie jakością i planowanie.Poza szkoleniami ważne są także audyty i konsultacje. Consulting pomaga zdiagnozować i rozwiązać problemy zaistniałe w firmie np. w obszarze zarządzania. Specjaliści przygotowują opinię oraz planują kolejne działania dla przedsiębiorstwa. Konsultacje mogą dotyczyć różnych zagadnień (analizy rynku, doradztwa dla działów, consulting dla branż).
Komentarze (0)