Litera i jej różnorodność
Cechą charakterystyczną liter przestrzennych jest ich różnorodność. Ich kształt i forma nawiązują do specyfiki danej marki, ale jednocześnie nie są one narzędziem informacji o promocjach. Na to zresztą szkoda czasu i środków. Nie jest tajemnicą, że jest to forma promocji statycznej, która nie sprawdzi się w przypadku zmiennych i zróżnicowanych treści. Litery przestrzenne AnyShape.pl są formą reklamy społecznej.Zwykle umiejscawia się je w przestrzeni publicznej, w której:
- przyciągają wzrok przechodniów, dbając jednocześnie o pozytywny odbiór marki,
- wyróżniają się na tle innych platform reklamowych, w tym... liter przestrzennych konkurencji,
- są po prostu pięknym zdobnikiem w szarej, często budzącej grozę rzeczywistości.
Litera, czy figura?
W gruncie rzeczy pojęcie "litery przestrzenne", jest w pewnym sensie błędne. Marketingowcy określają tym mianem wszelkie trójwymiarowe figury przestrzenne, a więc również skomplikowane wzory graficzne, będące logiem marek lub konkretnych produktów. Ta prosta - wydawałoby się - nieścisłość sprawia, że przed specjalistami od grafiki marketingowej otwierają się zupełnie nowe możliwości.Kształt i forma "litery przestrzennej" nie jest już ograniczona wyłącznie do dobrze nam znanych kształtów alfabetycznych. Wręcz przeciwnie - można je formować w dowolny sposób, wzbogacając każdą z nich o zupełnie nowe elementy dekoracyjne, powiązane ze specyfiką definiowanej w ten sposób marki. Co ważne - materiał ten może być również ukierunkowany pod kątem ściśle określonego targetu, co znacznie zwiększa jego skuteczność.
Co decyduje o wyjątkowości i skuteczności reklamy przestrzennej?
O skuteczności przestrzennych platform marketingowych, decyduje nie tylko ich stylizacja "pod klienta", ale też szereg innych czynników:1. Rozmiar - na tym polu nie ma praktycznie żadnych ograniczeń. Litery przestrzenne mogą być małe, duże, a nawet... ogromne. Te najbardziej znane, rozmiarem dorównują samochodom osobowym. Widać je z daleka i to nawet nocą, co jest możliwe dzięki zainstalowanemu podświetleniu.
2. Elegancja - przestrzenne obiekty reklamowe są wykonane elegancko, a większość z nich można by nazwać marketingowymi dziełami sztuki. Oprócz walorów czysto stylistycznych, charakteryzują się one odpornością na oddziaływania mechaniczne, różnice temperatur, a nawet na działanie światła słonecznego.
3. Perswazja - nie jest niczym nowym, że celem instalacji przestrzennych modułów reklamowych, jest zachęta do zakupu konkretnego produktu lub usługi. Ich wyjątkowy, estetyczny i niejednokrotnie pomysłowy styl wykonania, sam w sobie budzi zachwyt, determinuje powstanie określonej potrzeby, a nawet... kojarzy się z bezpieczeństwem i odpoczynkiem.
Najczęściej spotykane formy liter przestrzennych
Podświetlane litery przestrzenne, to chyba najpopularniejsza odmiana narzędzi reklamowych. Oprócz nich istotną rolę w aranżowaniu miejskiego otoczenia odgrywają również modele bez podświetlenia.Obydwa typy liter są - w zależności od potrzeb klienta - produkowane z:
- styroduru,
- aluminium,
- plexi,
- szkła,
- metalu (najczęściej aluminium),
- papieru i tektury - zwłaszcza do zastosowań wewnętrznych,
- drewna itd.
Reasumując, trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat, bez wszechobecnych reklam przestrzennych. O ich wyjątkowości świadczy fakt, że pomimo dużej popularności, wciąż przyciągają one wzrok potencjalnych klientów.
Źródło:
AnyShape.pl
ul. Rolnicza 338A
(wjazd od Wędkarskiej)
05-092 Dziekanów Polski / Warszawy
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.