Reklama

Jaki sprzęt sportowy przyda się podczas ćwiczeń w domu?

Opublikowano: czw, 5 maj 2022 10:19
Autor:

Jaki sprzęt sportowy przyda się podczas ćwiczeń w domu? - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Rozmaitości Bardzo wiele ćwiczeń, które można wykonywać w domu, nie wymaga użycia żadnego sprzętu. Nawet osobom początkującym może on jednak ułatwić start w pierwszych treningach, nie wspominając o profesjonalistach, którzy korzystają z określonych urządzeń, oczekując konkretnych efektów swoich ćwiczeń. W jaki sprzęt sportowy warto się zaopatrzyć, chcąc ćwiczyć w domu? To zależy przede wszystkim od charakteru wykonywanych ćwiczeń i budżetu, jaki zamierza się przeznaczyć na sprzęt.

Akcesoria sportowe polecane dla początkujących

Rozpoczynając regularne treningi, przede wszystkim należy pamiętać o wygodnym ubraniu i butach. Odzież nie może w żaden sposób krępować ruchów, powinna także dobrze przepuszczać powietrze, aby ciało zanadto się nie pociło. W przypadku butów bardzo ważny jest prawidłowy dobór rozmiaru, elastyczność podeszwy, amortyzacja kroków i stabilność, w tym antypoślizgowa podeszwa.

Akcesoria i sprzęt sportowy polecany dla osób początkujących zwykle nie jest drogi. Kosztowniejsze zakupy poleca się bardziej doświadczonym, którzy są pewni, że wybrany sprzęt spełni ich oczekiwania, a oni sami będą z niego regularnie korzystać. Wśród akcesoriów niezbędnych na początku przede wszystkim wymienia się torby sportowe, do których można bezpiecznie i wygodnie spakować ubrania, ręczniki, czy drobny sprzęt. Jako jeden z najtańszych przyrządów treningowych często uważa się natomiast skakankę – idealną do treningu wytrzymałościowego, który można wykonywać w dowolnym miejscu.

Jakie jeszcze przybory będą niezbędne na początku? Może to być między innymi mata do jogi, która przydaje się także podczas fitnessu, ćwiczeń rozciągających i codziennej rozgrzewki. Do treningu siłowego przydać się mogą niewielkie hantle oraz elastyczne gumy i taśmy.

Profesjonalne urządzenia do ćwiczeń

Planując zakup większego urządzenia do ćwiczeń, warto być już pewnym, jakie dokładnie treningi chce się wykonywać. Źle dobrane urządzenia oraz ich kupowanie pod wpływem impulsu to najczęstsze powody, przez które później stoją one nieużywane, albo zmieniają swoje zastosowanie i stają się wieszakiem na ubrania.

Wśród profesjonalnych urządzeń do ćwiczeń jednym z najczęściej wybieranych modeli jest orbitrek, który umożliwia wykonanie ogólnorozwojowego treningu w wybranym przez siebie tempie. Popularne są także bieżnie, które pozwalają na bieganie bez wychodzenia z domu. Świetnie sprawdzają się one w treningu wytrzymałościowym oraz przy wzmocnieniu mięśni nóg. Alternatywą dla bieżni może być rower treningowy, który w porównaniu do niej będzie lepszym wyborem dla osób ze słabymi stawami, ponieważ obciąża je w mniejszym stopniu.

Urządzenia do ćwiczeń to także atlasy, na których pracuje się nad muskulaturą tułowia, ławki do ćwiczeń z własnym ciężarem ciała, albo steppery z dwoma pedałami, świetnie wpływającymi na rzeźbę łydek, pośladków i ud.

Lepiej ćwiczyć w domu czy na siłowni?

Jedno jest pewne – zarówno na siłowni, jak i w zaciszu własnego domu, można ćwiczyć efektywnie i poprawnie. Dla kogoś, kto nie posiada żadnego sprzętu sportowego, lepszym wyborem może być zakup karnetu na siłownię, gdzie do jego dyspozycji pozostaje wiele różnego rodzaju urządzeń i akcesoriów treningowych. Z drugiej strony nie do wszystkich ćwiczeń są one rzeczywiście niezbędne.

Osobom początkującym często poleca się wybór siłowni głównie ze względu na fakt, że na miejscu mogą one liczyć na wsparcie profesjonalnego trenera. To ktoś, kto potrafi obudzić motywację w początkujących sportowcach, a przede wszystkim krok po kroku pokazać, jak powinni oni prawidłowo wykonywać różne ćwiczenia. Co więcej, może on także pomóc zaplanować trening pod kątem takich ćwiczeń, które w danym przypadku dadzą najlepsze efekty.

Czy to oznacza, że lepiej ćwiczyć na siłowni niż w domu? Niekoniecznie. Wiele osób lubi trenować w samotności, albo zwyczajnie nie jest w stanie regularnie dojeżdżać do oddalonego o wiele kilometrów klubu sportowego. W razie problemów z rozpisaniem planu ćwiczeń bądź ich poprawnym wykonywaniem z trenerem można skonsultować się także poza siłownią.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE