Wizytówka - czy może zaskakiwać klientów oraz kontrahentów?
Wizytówka to znana forma przekazywania danych kontaktowych, która była stosowana od wielu lat. Wraz z rozwojem internetu, a także dostępnych w nim rozwiązań, ten niewielki kartonik stracił na znaczeniu. Przedsiębiorcy coraz częściej zaczęli sięgać po narzędzia komunikacyjne dostępne w sieci, przez co w relacjach z klientami zabrakło namacalnej formy. Jest nią właśnie wizytówka.
Jednak od paru lat można zaobserwować powrót wizytówki na salony. Co więcej, zaskakuje ona klientów oraz kontrahentów, którym jest przekazywana. Często nie spodziewają się oni takiego sposobu przekazania przez przedsiębiorcę danych kontaktowych. Zatem, zamiast dyktować numer telefonu, czy też adres siedziby lub maila, klienci otrzymują niewielki kartonik z tymi informacjami. Mogą z nich skorzystać w razie potrzeby, nie tracąc czasu na wprowadzanie ich do pamięci swojego urządzenia.
Jak zaskoczyć klientów i kontrahentów wizytówką?
Niektórzy mogą pomyśleć, że wizytówka jest zbyt mała, aby nią kogokolwiek zaskoczyć. Rzeczywistość okazuje się zgoła inna. Ten niewielki format może wiele zdziałać, ale musi być odpowiednio zaprojektowany przez studio graficzne, takie jak Good Project. Wtedy można mieć pewność, że wizytówka wpłynie na relacje z klientami oraz kontrahentami.
Indywidualny projekt to klucz do sukcesu
W internecie dostępnych jest mnóstwo szablonów wizytówek. Gotowe rozwiązania są wygodne - wystarczy wpisać dane i przekazać projekt do druku. Tylko, czy taki zabieg kogokolwiek zaskoczy? Oczywiście, że nie. To powielanie tych samych znanych powszechnie schematów, które nie wywołują żadnych pozytywnych skojarzeń, ani tym bardziej emocji.
Dlatego wizytówki, które pozytywnie zaskakują klientów oraz kontrahentów, to indywidualne projekty. Są one przygotowywane przez studio graficzne, a nie tworzone w ramach kreatorów. Oznacza to, że do prac nad projektem wizytówki przystępuje grafik wspierany dodatkowo przez osoby związane z marketingiem. Dzięki temu powstaje w pełni indywidualne i niepowtarzalne rozwiązanie, którego nie będzie miała konkurencja.
Dane kontaktowe to nie wszystko
Utarło się, że wizytówka powinna zawierać jedynie dane kontaktowe. Ponownie - nie ma w tym żadnego elementu zaskoczenia. Jednak można go bardzo łatwo wywołać. Wystarczy umieścić na wizytówce np. QR Code. To specjalny graficzny kod, który po zeskanowaniu aparatem umieszczonym w smartfonie, przenosi do dedykowanego miejsca w sieci. Może to być strona internetowa firmy bądź też specjalny landing page.
Układ? Pionowy bywa ciekawszy niż poziomy
Najbardziej znany układ wizytówek to poziomy. Jest on najbardziej tradycyjny. Jednak zaskoczyć klientów może układ pionowy. Nie jest on oczywisty, a zatem może wywołać pozytywne emocje. Pozwala on na wygodne zaprezentowanie wszelkich niezbędnych danych, a także ciekawych elementów graficznych takie jak logo firmy.
Podsumowanie
Zaskakiwać klientów oraz kontrahentów można na różne sposoby. Ciekawym jest powrót do tradycji, jednak ujętej w całkowicie nowej formie. Mowa o wizytówce, która przez jakiś czas była zapomniana, a teraz ponownie pomaga firmom w budowaniu pozytywnego wizerunku wśród klientów oraz kontrahentów.