Obecnie dostawcy internetu i telewizji znajdują się pod dużą presją cenową. Z jednej strony aktywnie zdobywają klientów, wprowadzając nowe promocje i rabaty oraz atrakcyjne pakiety usług. Z drugiej: podstawowym kryterium wyboru danej marki niezmiennie pozostaje cena. Do analizy wszystkich warunków świetnie sprawdza się platforma PanWybierak.pl, na której można nie tylko sprawdzić, kto ma obecnie najlepsze oferty na internet i telewizję [LINK], ale również szybko i bezproblemowo zamówić daną usługę z rozbudowanej grupy możliwych usług.
Choć przez lata to telewizja była priorytetem dla klientów, dziś sytuacja na rynku się wyraźnie zmienia. Obecnie podstawowym filarem jest internet – TV stanowi raczej dodatek do niego.
Wynika to z faktu rosnącej popularności streamingu VOD. Wykorzystywany jest on w działaniach promocyjnych operatorów.
Netflix, HBO, Canal+ - wybór jest ogromny
Coraz częściej można spotkać się z opinią, że obecna rozrywka multimedialna sprowadza się wyłącznie do VOD przez internet, a standardowe oglądanie telewizji staje się archaizmem.
Czy można się temu dziwić? Netflix był niewątpliwie rewolucją, która pokazała, że przez internet można sięgnąć po arcyciekawe filmy i seriale. I nawet krytykowany ostatnio spadek jakości produkcji autorskich nie zmienia faktu, że dziś Netflix powszechnie kojarzony jest jako podstawowe źródło rozrywki online, jeśli chodzi o filmy czy bingwatching.
Z czasem i upływem lat zmieniła się jego konkurencja, która równie skrzętnie Dodawana jest przez operatorów do ogólnej oferty na internet i telewizję. Doskonale na rynku odebrano platformę hbo, która początkowo miała pewne mankamenty techniczne, ale dość szybko dostosowano ją pod tym względem do oczekiwań odbiorców. Sam zakres treści, który znaleźć można na HBO, zdecydowanie wykracza poza powszechny standard. Bardzo ciekawym projektem w skali Europy jest również otwarcie się na internet przez canal plus. Marka ta wykorzystuje własne potężne zasoby filmowo serialowe. Jednocześnie też umiejętnie pakietu je ofertę tak, by zapewnić na przykład klientom swoje programy w połączeniu z netflixem i hbo. A przecież rynek VOD poszerzają jeszcze niemniej intrygujący Apple TV, Amazon czy kanał Disneya.
Czy wybierając internet i telewizję można kierować się tylko ceną?
Analizowanie ofert kablówek czy operatorów telewizji satelitarnej uwypukla jeszcze jedno zjawisko. Jest nim prezentacja ofert nie w cenie miesięcznej, ale w skali roku.
Wynika to z tego, że oferty zakładają często coraz dłuższe okresy abonamentowe bez opłat. Znaleźć można np. Propozycje zakładające trzymiesięczne rabaty. Stąd tak istotny jest internet jako narzędzie do porównania ofert i analizy - nie tylko cen, ale też benefitów.
Tak działa Pan Wybierak, serwis oceniający oferty operatorów. Wykorzystuje do tego zestawienia opracowane dla danych adresów.
I tak np. Sprawdzając oferty dla np. Warszawy, zauważyć można, że internet stacjonarny o prędkości 150 Mb/s można mieć - w zależności od operatora od ok. 35 do 45 zł miesięcznie. Jeśli jednak spakietować to z TV, różnice będą zdecydowanie większe.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.