Poznaj sposoby na weryfikację ewentualnych błędów drukarki
Problemy z drukarką można rozdzielić na dwie grupy: bezpośrednio związane z usterkami lub te, których przyczyną są błędy w konfiguracji komputera. Wśród głównych objawów awarii drukarki wymienia się obniżoną jakość wydruku, pojawianie się plam z tuszu na wydrukowanych dokumentach lub niski kontrast uzyskany przez nieodpowiednio działający sprzęt. Co możesz z tym zrobić? Na samym początku należy upewnić się, że komputer rejestruje polecenie druku. Warto powtórzyć procedurę, tuż po upewnieniu się że drukarka jest podpięta do prądu i komputera – mimo że brzmi to banalnie, w rzeczywistości nieprawidłowe połączenie jest jedną z częstych przyczyn braku reakcji drukarki. Nie działa? Poznaj inne przyczyny braku odpowiedzi drukarki i czynności zapobiegawcze.
1. Sprawdź wyświetlacz drukarki – współczesny sprzęt jest na tyle inteligentny, że sam potrafi poinformować o ewentualnej usterce. Zacznij od sprawdzenia czy drukarka wyświetla błąd lub czy świeci któraś z diod informujących o tym, że urządzenie ma konkretny problem. Pomocna będzie tu instrukcja, w której producent opisuje, co oznaczają konkretne diody. Jeśli w ten sposób zidentyfikujesz problem, doskonale. Nie? Należy szukać dalej.
2. Upewnij się, że w drukarce jest papier. Zdarza się, że rolki drukarki mają problem z wciągnięciem arkusza, interpretując to jako brak papieru. By temu zapobiec, wyjmij tacę z papierem, wyrównaj go i wsuń tacę z powrotem.
3. Zobacz, czy przypadkiem nie wykorzystałeś toneru. Jeżeli okaże się, że tusz znajduje się w zbiorniczkach, należy podejrzewać jego zaschnięcie w określonych częściach drukarki – zwłaszcza w głowicy. Usunięcie zaschniętych pozostałości pozwoli tuszowi swobodnie spływać i na nowo poprawnie drukować pliki.
4. Sprawdź konfigurację. Czasami głównym powodem, dla którego drukarka nie drukuje jest brak zainstalowanego oprogramowania. By sprawdzić konfigurację, otwórz panel sterowania i przejdź do urządzenia drukującego, ustawiając je jako domyślne. Podczas drukowania upewnij się, że podłączyłeś właściwy sprzęt.
Czasem problem może być o wiele bardziej złożony. W tym celu, zamiast samodzielnie starać się zapanować nad sprzętem, o którym w rzeczywistości nie ma się odpowiedniej wiedzy, warto skorzystać z pomocy eksperta. Jednym z nich jest Telcop, od kilkunastu lat zajmujący się sprzedażą, wynajmem i serwisem drukarek.
Dlaczego czasem lepiej naprawić drukarkę niż wymienić ją na nowszy model?
Mimo że tak wiele mówi się o tym, że naprawa sprzętu bywa o wiele bardziej kosztowna niż zakup zupełnie nowej maszyny, w przypadku drukarek problem może okazać się tak błahy, że bezmyślne kupno nowego modelu byłoby niczym strzał w kolano (a raczej własny portfel). Naprawa drukarek w większości przypadków jest znacznie bardziej opłacalna, zwłaszcza gdy przebiega pod okiem ekspertów. Specjaliści są w stanie zweryfikować źródło problemu i określić koszta naprawy przed wdrożeniem sensownych działań. Klient ma więc wybór: lepiej naprawić czy zakupić nowe? Na to pytanie nie ma już jednoznacznej odpowiedzi – decyzja należy bezpośrednio do ciebie.