reklama

ABC etykiet na kosmetyki. O czym muszą informować i jak je zaprojektować?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

ABC etykiet na kosmetyki. O czym muszą informować i jak je zaprojektować? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości Kilka tysięcy lat wstecz ludzie używali naturalnych ziół czy produktów codziennego użytku, aby podkreślić swoją urodę. Podchodzili do tego intuicyjnie. Jeśli coś matka natura dała, to znaczy, że było to dobre niezależnie od tego, czy dany barwnik jest metalem ciężkim, czy czymś zupełnie neutralnym. Całe szczęście w obecnych czasach dbamy o wiele lepiej o zdrowie i rośnie nasza świadomość o nim. Dlatego też istotne są etykiety produktów, których używamy; pozwalają one bowiem ustalić skład. Co jednak powinny zawierać etykiety do kosmetyków i gdzie najlepiej je wykonać? Dowiesz się tego wszystkiego w tym tekście.

Co powinna zawierać dobrze zaprojektowana etykieta kosmetyku?

 

Warto zacząć od podstaw, czyli od informacyjnej części.  Etykieta jest istotnym źródłem informacji, bez których naprawdę nie można się obejść. Zresztą oznakowanie produktów jest regulowanie prawnie. Wszystkie bowiem produkty, jakie są przedmiotem wymiany handlowej, muszą zostać odpowiednio oznakowane wg norm obowiązujących na terenie danego kraju. Tak więc warto zacząć od tego, że niezbędne na etykiecie są dane firmy. Rozumie się przez nie nazwę firmy oraz adres osoby odpowiedzialnej, a także nazwę handlową produktu. To istotne, aby móc go zidentyfikować. Kolejnym elementem jest nominalna zawartość w momencie pakowania, podana w jednostkach objętości lub masy. Kluczową informacje stanowią również: termin minimalnej trwałości, numer bądź inne oznaczenie partii, dokładna lista składników, a także szczególne środki ostrożności oraz funkcje produktu. Jeśli również wymagane są specjalne warunki przechowywania, to trzeba to zaznaczyć.

 

Z etykietami jak z ludźmi, czyli „nie oceniaj książki po okładce”. Czy na pewno?

 

Jest również inne powiedzenie: „pierwsze wrażenie jest najważniejsze”. I chyba trudno się z tym nie zgodzić, prawda? Szczególnego znaczenia zyskuje ten frazeologizm wtedy, gdy wchodzimy do sklepu i mamy przed sobą całą feerie przeróżnych produktów na regałach. Gdybyśmy mieli przeznaczyć każdemu więcej niż sekundę, to niewątpliwie spędzilibyśmy tam kilka godzin. A w rzeczywistości jest tak, że przelatujemy wzrokiem przez produkty i wybieramy ten, który najbardziej rzuci nam się w oczy, spośród miliona innych. Zaczynamy wtedy czytać o nim szczegółowe informacje. To pierwszy poziom selekcji. Drugim jest właśnie czytanie etykiety. Jeśli ta nie będzie skomponowana należycie, to znaczy odpowiednio estetycznie i przejrzyście, to odpuścimy sobie i poszukamy kolejnego artykułu. Jeśli nie masz gotowego pomysłu, to wiedz, że niektóre drukarnie oferują pomoc przy projektowaniu etykiety. To naprawdę bardzo pomocne. Taką usługę zapewnia np. firma Grafpress, którą znajdziesz pod linkiem etykieta.info.pl/etykiety-na-kosmetyki/. Koniecznie sprawdź ich ofertę i zadbaj o odpowiednią jakość swoich etykiet!

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE