reklama

Radykalne zmiany. Nowe linie do Słupna

Opublikowano:
Autor:

Radykalne zmiany. Nowe linie do Słupna - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RegionKomunikacja Miejska zaproponowała gminie Słupno radykalne zmiany zarówno w kursujących liniach, jak i w taryfie przewozowej. - To oznacza zielone światło dla rozwoju komunikacji w obrębie gminy – mówił wójt Marcin Zawadka w kontekście propozycji płockiej spółki.

Komunikacja Miejska zaproponowała gminie Słupno radykalne zmiany zarówno w kursujących liniach, jak i w taryfie przewozowej. - To oznacza zielone światło dla rozwoju komunikacji w obrębie gminy – mówił wójt Marcin Zawadka w kontekście propozycji płockiej spółki.

Rozmowy w sprawie komunikacji publicznej na terenie gminy Słupno rozpoczęły się jeszcze w zeszłym roku i nie należały do najłatwiejszych. Tym bardziej prezes Komunikacji Miejskiej w Płocku, Janusz Majchrzak podkreślał w środę w trakcie zwołanej konferencji prasowej, że dla płockiej spółki była to sprawa niebywale istotna z kilku względów.

Komunikacja Miejska współpracuje z kilkoma innymi gminami wokół Płocka w zakresie transportu publicznego. Pod względem rocznej liczby przejechanych kilometrów przez autobusy wyjeżdżającej z płockiej zajezdni, Słupno uplasowało się na drugim miejscu. - Jeśli weźmiemy jednak pod uwagę lliczby pasażerów, tu już nie byliśmy tak usatysfakcjonowani – zaznaczył prezes. - Średnio na jeden kilometr przejechanej trasy przypadało półtora pasażera. Używając piłkarskiego nazewnictwa, gmina uplasowała się w dolnej części tabeli.

Wspólnie z wójtem Słupna zasiedli do rozmów, aby ustalić co dalej robić, w jaki sposób zachęcić mieszkańców do korzystania z autobusów. - Gmina wydawała na ten transport duże pieniądze, tymczasem zainteresowanie okazywało się kompletnie nieadekwatne w stosunku do poniesionych nakładów – wyjaśniał Janusz Majchrzak. Wójt Słupna, podobnie jak wójtowie z pobliskich gmin, podnosili sprawę ceny biletów jednorazowych. - Uważali, że jest zbyt wysoka i zniechęca mieszkańców. Dlatego zaproponowaliśmy pakiet rozwiązań, na który składają się niższe ceny za przejazd oraz nowe kategorie biletów – dodał prezes.

O szczegółach mówił Sławomir Pakulski, kierownik działu przewozów Komunikacji Miejskiej w Płocku. Tłumaczył, że jeszcze pięć lat temu linie obsługujące gminę Słupno pokonywały rocznie 200 tys. km, obecnie 160 tys. km. Liczba pasażerów w pojazdach Komunikacji Miejskiej malała. - Nie notowaliśmy przyrostu pasażera na wozokilometr – podsumował. Od 1 sierpnia autobusy będą kursowały regularnie, np. w Nowym Gulczewie i w Cekanowie częściej niż dotychczas. Spółka liczy na to, że przy nowych cenach biletów i uruchomieniu nowych linii mieszkańcy ponownie wybiorą transport publiczny.

Janusz Majchrzak przypomniał jeszcze o jednej kwestii - od 1 sierpnia w Płocku zacznie obowiązywać płatna strefa parkowania. - Nie trzeba być wybitnym ekonomistą, aby stwierdzić, że wybór transportu publicznego stanie się wówczas wyborem bardziej korzystnym. Jesteśmy przygotowani. Liczymy na znaczny wzrost pasażerów.

Wójt gminy Słupno był zadowolony z faktu, że nowe rozwiązania przygotowano szybko i sprawnie. - Dla nas cena i szybkość przejazdu to podstawa – podkreślił Marcin Zawadka. - Potraktowano nas po partnersku.

Nowe zasady:

Mieszkańcy nie zobaczą już na trasie kursów oznaczonych numerami: 12, 25, 27, 28 i 30. W zamian między gminą Słupno a Płockiem zaproponowano trzy nowe linie: 130 (do Słupna przez Nowe Gulczewo, Mirosław i ul. Królewską w Cekanowie), 131 (jeżdżący do Wykowa przez ul. Płocką w Cekanowie, Słupno i Liszyno) i 132 (jako linia okrężna z Płocka przez Borowiczki-Pieńki, Liszyno i Bielino). Dodatkowo wyłącznie na terenie gminy uruchomiona zostanie linia L 2 ze Słupna do Święcieńca przez Miszewko Strzałkowskie, Mijakowo, Sambórz i Ramutowo.

Autobusy linii 130 zaczną kursować przez cały dzień co godzinę. Kursy linii 131 w godzinach szczytu również będą odbywały się co 60 minut, a rzadziej poza godzinami szczytu. Z kolei autobusy linii 132 i L 2 mają jeździć w godzinach zbliżonych do dzisiejszych linii 25 i 30.

W Płocku trasy nowych linii będą kończyły się na przystanku Armii Krajowej na ul. Wyszogrodzkiej, z którego jest możliwa przesiadka w autobus innej linii (np. w 2, 3, 14, 19, 20, 22, 24, 26, 33, 35, 37). Jadąc w kierunku Słupna skorzystamy z przystanku Popiełuszki zlokalizowanego na ul. Wyszogrodzkiej przy Leroy Merlin. Zdaniem prezesa spółki komunikacyjnej przydałaby się w tym miejscu wiata przystankowa (sprawami przystanków zajmuje się płocki Ratusz).

Trasa linii 130

z Płocka: Popiełuszki (przystanek na ul. Wyszogrodzkiej przy Leroy Merlin) – Wyszogrodzka (bez wjazdu w al. Jana Pawła II) – Nowe Gulczewo (Szlachecka-Ketlinga) – Gulczewo – Mirosław – Cekanowo (Królewska) – Słupno (Miszewska do pętli przy zajeździe, wybrane kursy dalej do ul. Młynarskiej)

do Płocka: wybrane kursy z ul. Młynarskiej w Słupnie – Miszewska – Cekanowo (Królewska) – Mirosław – Gulczewo – Nowe Gulczewo (Ketlinga – Szlachecka) – Wyszogrodzka (bez wjazdu w al. Jana Pawła II) do przystanku Armii Krajowej

Trasa linii 131

z Płocka: Popiełuszki – Wyszogrodzka – Cekanowo (Płocka) – Słupno (pętla przy zajeździe – Pocztowa) – Liszyno (przy szkole) – Wykowo

do Płocka: Wykowo – Liszyno (przy szkole) – Słupno (Pocztowa – pętla przy zajeździe) – Cekanowo (Płocka) – Wyszogrodzka do przystanku Armii Krajowej

Trasa linii 132

trasa okrężna: Popiełuszki – Wyszogrodzka – al. Jana Pawła II – Mazura – Gościniec – Korczaka – Harcerska – pl. Witosa – Borowiczki-Pieńki (Piastowska) – Liszyno (Sikory – Jagiellońska) – Bielino (Słowiańska) – Raczkowizna – pl. Witosa – Harcerska – Korczaka – Grabówka – ks. Niedzielaka – Gościniec – al. Jana Pawła II – Wyszogrodzka (koniec na przystanku Armii Krajowej)

Trasa linii L 2

ze Słupna: pętka przy zajeździe – Miszewska – Miszewko Strzałkowskie – Miszewko-Stefany – Sambórz – Ramutowo – Święcieniec

do Słupna: Święcieniec – Mijakowo – Miszewko-Stefany – Miszewko Strzałkowskie – Słupno (Miszewska do pętli przy zajeździe)

BILETY (ceny od 1 lipca)

Strefa B

- bilet jednoprzejazdowy przesiadkowy (60 minut), uprawniający do jednego przejazdu jednym kursu środka transportu od momentu skasowania biletu do końca trasy lub uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 60 minut od momentu skasowania biletu: 4 zł (normalny) i 2 zł (ulgowy)

- bilet 90-minutowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 90 minut od momentu skasowania: 5 zł (normalny) i 2,50 zł (ulgowy);

- bilet 15-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do godziny 23.59 15-go dnia terminu ważności: 74 zł (normalny) i 37 zł (ulgowy);

- bilet 30-dniowy od poniedziałku do piątku uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w tych dniach do godziny 23.59 30-go dnia terminu ważności: 84 zł (normalny) i 42 zł (ulgowy);

- bilet 30-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w tych dniach do godziny 23.59 30-go dnia terminu ważności: 130 zł (normalny) i 65 zł (ulgowy);

- bilet 90-dniowy od poniedziałku do piątku uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w tych dniach do godziny 23.59 90-go dnia terminu ważności: 220 zł (normalny) i 110 zł (ulgowy);

- bilet 90-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do godziny 23.59 90-go dnia terminu ważności: 340 zł (normalny) i 170 zł (ulgowy)

Strefa G

- bilet jednoprzejazdowy uprawniający do jednego przejazdu jednym kursu środka transportu od momentu skasowania biletu wyłącznie w granicach administracyjnych jednej gminy: 3.20 zł (normalny) i 1.60 zł (ulgowy)

Czytaj też:

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo