reklama
reklama

Nowy gang w Biedronce. Czy Mocniaki będą hitem na miarę Świeżaków? Socjologowie łapią się za głowy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: KAB

Nowy gang w Biedronce. Czy Mocniaki będą hitem na miarę Świeżaków? Socjologowie łapią się za głowy - Zdjęcie główne

Biedronka ogłosiła początek kolejnej edycji programu lojalnościowego. Reakcje na niego zadziwiają nawet socjologów. | foto KAB

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i światSieć żółto-czerwonych dyskontów ogłosiła start kolejnej edycji programu lojalnościowego. Tym razem będzie to Gang Mocniaków. W jej skład wchodzić będzie jedenaście różnych pluszaków.
reklama

Program wystartował 28 sierpnia. Przypomnijmy: poprzednie edycje biedronkowych gangów cieszyły się bardzo dużą popularnością. Wiele dzieci za punkt honoru brało sobie uzbieranie całego gangu maskotek, przez co nierzadko w akcję z naklejkami, a co za tym idzie, robienie zakupów w dyskoncie, angażowały się całe rodziny: babcie, ciocie, kuzyni. 

Gang Mocniaków rusza do Biedronki. Zobacz, jakie maskotki są do wyboru

Tradycyjnie już, aby dostać maskotkę za darmo, należy najpierw ubierać komplet naklejek, czyli... sporo wydać. W tej edycji potrzeba 60 naklejek. Jedną dostaniemy ją za każde wydane 69 złotych. Dodatkowe punkty można otrzymać po zakupie warzyw, owoców lub produktów z listy "Mocny wybór". Ponadto bonusową naklejkę można otrzymać za rozwiązanie quizu w aplikacji mobilnej. Tak jak w poprzednich edycjach, maskotki można też po prostu kupić. Po zebraniu 30 naklejek za 24,99 zł lub za 49,99 zł bez bawienia się w zbieranie dalszych naklejek. Po zebraniu 15 punktów można je wymienić na książkę, której cena regularna wynosi 34,99 zł.

reklama

W skład nowego Gangu – wspomnianych Mocniaków – wchodzą:

  • woda Werka,
  • oranżada Ola,
  • dynia Dorotka,
  • banan Benek,
  • napój Norbert,
  • rogalik Radzio,
  • chleb Henio,
  • jajko Julek,
  • parówka Patrycja,
  • awokado Adaś,
  • krem Krzyś. 
 

Początek akcji nie tylko w markecie, ale też w sieci 

W poprzedniej edycji do zebrania były trzy maskotki  – Świnka Skarbonita, Jabłko Newton i Pies Dżi-Pi-Es – czyli Gang Świeżaków. Wcześniej były: Gang Swojaków oraz Gang Fajniaków. Akcja zbierania naklejek zwykle trwa ok. trzech miesięcy, do listopada, natomiast punkty można wymienić do grudnia. 

reklama

Promocje w Biedronkach to materiał do analizy nie tylko dla specjalistów od marketingu, ale również dla... socjologów.  Każdorazowo, wraz z rozpoczęciem akcji, w sieci zaczyna się handel – początkowo naklejkami, a następnie maskotkami. W mediach społecznościowych  powstawały nawet grupy, na których ludzie kupowali, sprzedawali, albo "wydawali za czekoladę, ptasie mleczko, lub prezent dla dziecka" naklejki. Jeszcze inni wydawali je na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy". Mało tego, naklejki można było znaleźć również na największej w Polsce platformie z ogłoszeniami lokalnymi. W poprzedniej edycji za zestawy naklejek trzeba zapłacić ok. 20 zł. Pojedyncza sztuka kosztowała ok. 0,50 zł.  

Skąd taka, momentami wręcz niezdrowa, popularność promocji? Naukowcy podpowiadają: rodzic jest w stanie zrobić wszystko, żeby jego pociecha była szczęśliwa. – Mama Forresta Gumpa sypiała z dyrektorem szkoły i w ten sposób pomagała mu tam przetrwać – komentował jedną z poprzednich edycji dr Tomasz Marcysiak, socjolog, wykładowca Uniwersytetu WSB Merito w Bydgoszczy i Toruniu.

reklama

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu kutno.net.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama