Zamknij
REKLAMA

Dyrektor Winiar: Rzecznik Praw Pacjenta nie ma zastrzeżeń do sposobu leczenia pacjenta

16:35, 28.09.2020 | M.W
Skomentuj
REKLAMA

Szpital na Winiarach znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak do internetu wyciekło nagranie na którym pacjent opuszcza szpitalny oddział ratunkowy na czworakach. Sprawą zajął się Rzecznik Praw Pacjenta i po miesiącu odesłał do szpitala protokół. 

Kilkudziesięciosekundowe nagranie, które pojawiło się pod koniec sierpnia na Facebooku, zbulwersowało internautów. Na krótkim nagraniu widać, jak mężczyzna porusza się po szpitalnym oddziale ratunkowym na Winiarach na czworakach. 

[ZT]26330[/ZT]

Pan Michał przebywał na szpitalnym oddziale ratunkowym ok. 4 godziny. W tym czasie został zbadany przez neurologa, dostał zalecenia, ale lekarze nie uznali, że konieczna jest hospitalizacja. Taka propozycja miała paść dopiero kiedy pacjent na na kolanach przemierzał oddział. 

-  Powiedziałem: to co, mam się tutaj położyć i leżeć? Odpowiedział: no ja się z tobą nie położę - mówił pan Michał w rozmowie z Polsatem. 

Szpital odpierał zarzuty wskazując, że pacjentowi zależało na badaniu rezonansem magnetycznym. Kilka dni później placówka opublikowała nagranie z monitoringu. 

[ZT]26353[/ZT]

Sprawą zajął się Rzecznik Praw Pacjenta. Postępowanie zakończyło się po miesiącu, a w piątek do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego dotarł protokół. 

- Rzecznik wskazał nam, że musimy poprawić dokumentację na szpitalnym oddziale ratunkowym. Chodzi o dokument obserwacji bólu. Do tej pory u nas nie funkcjonował. Rzecznik Praw Pacjenta nie miał zastrzeżeń do sposobu leczenia pacjenta. Miał uwagi tylko do dokumentacji - wskazuje Stanisław Kwiatkowski, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Płocku. 

Placówka ma miesiąc na wdrożenie nowych procedur. Jak mówi dyrektor, szpital już nad tym pracuje. 

(M.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (5)

Mój bólMój ból

24 0

Rzecznik nie miał uwag ale pacjenci mają wiele uwag dotyczących choćby minimalnej empatii pracującego tam personelu. Nawet najlepsza aparatura i procedury nie zastąpią normalnych ludzkich odruchów. 21:40, 28.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dokument obserwacji dokument obserwacji

7 0

Dotychczas nie było, bo zgłaszali się wyłącznie pacjenci BEZ bólowi. 22:07, 28.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolega kolegiKolega kolegi

8 0

gdyby ci wszyscy rzecznicy nie byli polityczni i uzależnieni to inaczej by wyglądały "zalecenia"
a tak to k.upa 09:24, 29.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SORySORy

3 0

taki mamy tu klimat! :) 10:52, 29.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LuiLui

1 0

STANDARDY LECZENIA SĄ FANTASTYCZNE! Pacjenci w bardzo złym stanie, z bólem czekają godzinami na zainteresowanie. Menele są obsługiwani bez kolejki. Strasznie szanujemy te wydęte pogardliwie usta państwa szpitalnego personelu, ten rechot z pacjentów, brak poszanowania prywatności, lekceważenie, bo jak przyszedł o własnych siłach, to znaczy, że nic mu nie jest. Zajmuje cenny czas. Robak przeszkadzający w plotach. A poszedł ! No może jakby pół świniaka przyniósł to na chwilę by mógł czegoś oczekiwać! 10:19, 30.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA