reklama
reklama

Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku z Akredytacją programu Erasmus+!

Materiał promocyjny

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościZ dumą informujemy, że nasza szkoła uzyskała akredytację w prestiżowym programie Erasmus+ w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe! Dzięki temu do końca 2028 roku uczniowie będą mogli odbywać praktyki zawodowe za granicą, zdobywając nowoczesne kwalifikacje, rozwijając kompetencje językowe i poznając inne kultury.
reklama

Cel? Przyszłość uczniów!

 

Udział w programie Erasmus+ otwiera naszym uczniom drzwi do zdobycia nowoczesnych kwalifikacji zawodowych w wielu dynamicznie rozwijających się branżach. Cele programu, realizowane w naszej szkole, to m.in.:

  • zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii IT, automatyki, odnawialnych
  • źródeł energii i budowy e‑pojazdów;
  • poszerzenie relacji społecznych i międzykulturowych oraz rozwój kompetencji
    personalnych i organizacyjnych;
  • zwiększenie atrakcyjności na rynku pracy, mobilności zawodowej oraz motywacji do
  • dalszego kształcenia;
  • podniesienie jakości procesu nauczania na kierunkach technicznych i promocja szkoły
  • w środowisku lokalnym;
  • rozwijanie kompetencji językowych, niezbędnych we współczesnym świecie pracy.

W efekcie zdobytych doświadczeń zagranicznych uczniowie stają się bardziej samodzielni, elastyczni i świadomi wymagań rynku pracy. Zdobyta wiedza praktyczna przekłada się bezpośrednio na rozwój nauczania przedmiotów zawodowych – nauczyciele mogą aktualizować programy nauczania o nowoczesne rozwiązania technologiczne obserwowane za granicą.

reklama

W tym roku szkolnym odbyły się dwa wyjazdy:

  • Hiszpania – praktyki w duchu ekologii
 

W dniach 31.03.2025 r. – 11.04.2025 r. uczniowie w zawodzie technik elektryk odbyli praktyki w Sewilli, w Hiszpanii. Szkolenie „Inteligentny dom solarny” zorganizowała firma Iniciatives el Condado.

Uczniowie poznawali praktyczne aspekty budowy systemów fotowoltaicznych. Zgłębili skład systemu typu off‑grid, zasady doboru komponentów oraz kluczowe parametry techniczne
potrzebne przy budowie instalacji. W ramach zajęć wykonali kompletną instalację domową, która zasilała domek solarny – oświetlenie, domofon i inne urządzenia. Stworzyli także instalację
hydrauliczną zasilaną z modułów PV i zamontowali turbinę wiatrową, wspomagającą zasilanie domu.

reklama

Odwiedzili jedną z najnowocześniejszych elektrowni solarnych w Europie, znajdującą się w okolicach Sewilli.

Program kulturowy obejmował zwiedzanie muzeów (m.in. Historii Wojskowości, Tradycji i Sztuki Współczesnej), stadionu, areny byków, katedry oraz pałacu i ogrodów Alkazar – siedziby królów hiszpańskich. Uczniowie odwiedzili także Kadyks nad Oceanem Atlantyckim oraz Kordobę, gdzie zwiedzili słynny meczet.

Dzięki praktykom przyszli technicy elektrycy rozwinęli kompetencje w zakresie zrównoważonych technologii i nowoczesnych instalacji OZE. Umożliwi to lepsze przygotowanie do pracy w firmach specjalizujących się w energetyce odnawialnej oraz projektowaniu „inteligentnych domów”.

reklama

  • Niemcy – przyszłość bez kodu
 

W dniach 05.05.2025 r. – 23.05.2025 r. uczniowie kształcący się w zawodzie technik programista uczestniczyli w praktykach zawodowych w Berlinie. Szkolenie „No Code Revolution – rozwój
aplikacji internetowych z Softr i Airtable” zorganizowała firma Berlink.

Podczas zajęć uczniowie poznali nowoczesne narzędzia do tworzenia aplikacji bez potrzeby programowania. Dzięki Softr i Airtable nauczyli się zarządzać bazami danych, automatyzować procesy oraz budować funkcjonalne strony internetowe. Efektem ich pracy był projekt witryny w języku niemieckim dla polskiego sklepu spożywczego działającego w Berlinie.

reklama

Program kulturowy obejmował zwiedzanie pałacu Sanssouci w Poczdamie, Charlottenburga w Berlinie, ogrodu zoologicznego, licznych muzeów (techniki, gier komputerowych, historii
naturalnej, egipskiego), a także rejs po Sprewie i wycieczki rowerowe po stolicy Niemiec. Uczniowie zobaczyli także wieżę telewizyjną – symbol Berlina, gmach parlamentu (Reichstag), Miejsce Pamięci Muru Berlińskiego, Forum Volkswagena oraz wystawę 2000 historycznych
pojazdów.


Uczniowie kierunku technik programista zyskali praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia aplikacji bez kodowania, co znacząco zwiększa ich szanse na rynku pracy – zarówno jako twórcy aplikacji, jak i specjaliści ds. automatyzacji procesów w przedsiębiorstwach.

Szkolenia nauczycieli i przygotowanie uczniów

Przed wyjazdem zorganizowano dodatkowe lekcje języka hiszpańskiego, niemieckiego i angielskiego oraz przygotowanie kulturowo‑pedagogiczne. Praktyki łączyły rozwój zawodowy
z rozwojem językowym i międzykulturowym, co znacząco podniosło ich wartość edukacyjną.

Do Hiszpanii i Niemiec wyjechało także dwóch nauczycieli praktycznej nauki zawodu w ramach szkolenia typu Job Shadowing. Obserwując metody nauczania stosowane przez nauczycieli
w innych krajach, zdobyli wiedzę, którą mogą wdrażać na lekcjach zawodowych w naszej szkole.

Erasmus+ to nie tylko program – to szansa na rozwój, przygodę i lepszą przyszłość!

Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej‑Curie w Płocku z dumą realizuje kolejne kroki w kierunku nowoczesnej edukacji – łączącej teorię z praktyką, rozwój zawodowy z osobistym oraz naukę z pasją.

Już dziś zapraszamy uczniów i rodziców do śledzenia kolejnych inicjatyw w ramach programu Erasmus+, który realnie odmienia edukację i kształtuje przyszłość naszych absolwentów.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo