Już po raz dwunasty tygodnik motoryzacyjny „Auto Świat” przeprowadził Wielki Test Salonów. Wśród najlepszych sprzedawców nowych aut znalazły się również salony samochodowe z Płocka.
Największe badanie tego typu w Polsce przeprowadzili wysłannicy pisma, którzy odwiedzali salony samochodowe jako tzw. tajemniczy klienci. Praca tajemniczego klienta polega na udawaniu zainteresowania zakupem auta i ukrytej obserwacji jakości obsługi w salonie samochodowym.
Na zlecenie magazynu motoryzacyjnego tajemniczy klienci odwiedzili w czerwcu tego roku 216 salonów sprzedaży nowych samochodów największych importerów, czyli tych którzy w 2014 r. sprzedali co najmniej 10 tys. aut. Wśród badanych znalazły się również płockie salony.
Oceniano drobiazgowo wiele elementów handlowego rzemiosła w trzech kategoriach: organizacja salonu, jakość obsługi i jazdy próbne. Każdy badany salon mógł uzyskać maksymalnie 200 punktów (50, 100 i 50). Aby zdobyć taką ilość punktów należało w skrócie: mieć ładny salon z odpowiednio wyeksponowanymi autami i materiałami informacyjnymi, kompetentnych i miłych sprzedawców oraz umożliwić klientowi odbycie jazdy próbnej wybranym przez niego modelem.
Mimo że wymogi nie wydają się zbyt wygórowane, tylko 25 badanych salonów zdołało uzyskać maksymalną ocenę 200 punktów. Jak poszło płockim? Wśród prymusów znalazł się płocki salon Volkswagena (Auto-Forum). W czołówce uplasował się również salon Forda (Michalski Motors) który zdobył 195 punktów. Salon Toyoty (Andrzej Kompiński) został oceniony na 175 punktów, natomiast salony Nissana (Budmat Auto) i Kia (K&K Bielickie) uzyskały po 105 punktów.
Warto dodać, że w rankingu marek ogólnopolskiego badania zwyciężyły ex aequo Renault i Toyota przed Volkswagenem i Hyundaiem. Pełne wyniki można sprawdzić w najnowszym wydaniu magazynu motoryzacyjnego Auto Świat.