Miejski rzecznik konsumentów wydał komunikat, w którym ostrzega przed zakupami na dwóch stronach internetowych. W ich sprawie złożono zawiadomienie do prokuratury.
Komunikat z ostrzeżeniem przesłało w środę biuro prasowe Ratusza. Chodzi o zakupy dokonywane za pomocą dwóch stron internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com.
- W związku z sygnałami uzyskanymi od konsumentów z Płocka, miejski rzecznik konsumentów apeluje o szczególną uwagę podczas dokonywania zakupów internetowych i przy zawieraniu umów na stronach sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com - czytamy w komunikacie.
Pierwszy ze sklepów prowadzony jest przez spółkę Loras z Warszawy, natomiast drugi - przez Heligo Polska z Poznania. Prezesem zarządu tych dwóch spółek jest ta sama osoba. Obie strony internetowe miały podobną szatę graficzną oraz ten sam numer infolinii. Obie oferowały również liczne promocje i obniżki.
- Jednak, jak wynika z sygnałów docierających zarówno do Biura Rzecznika Konsumentów, jak również do UOKiK, zakupione towary nigdy nie trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy - konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów - poinformował Konrad Kozłowski z biura prasowego Ratusza.
Okazuje się, że nie tylko płocczanie poskarżyli się na sklep - skargi były na tyle liczne, że prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota .
Co jeśli zrobiliśmy zakupy, czy wszystko stracone? - UOKiK przypomina, że jeśli konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback - radzi rzecznik kosumentów. - W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.
Jeśli mieliście problemy z tymi sklepami, możecie skontaktować się z rzecznikiem konsumentów - jego biuro mieści się przy al. Piłsudskiego 6 (II piętro).
Warto pamiętać, by robiąc zakupy przez Internet, zawsze zachować ostrożność i sprawdzić jak najwięcej danych.
[ZT]11699[/ZT]