Premier Mateusz Morawiecki nakazał administracji publicznej pracę zdalną, choć w wielu przypadkach działo się tak już od kilku tygodni. W urzędzie miasta podkreślają, że nie wpłynie to znacząco na obsługę płocczan.
Są sprawy, które można i dziś zwyczajnie trzeba załatwić przez telefon lub mailem, ale urząd pozostaje otwarty.
- Urząd Miasta Płocka wciąż pracuje. Wszystkie sprawy można załatwić. Pracujemy w trybie, który ma nam zagwarantować zachowanie zasad, związanych z reżimem sanitarnym. Zachowanie tego reżimu nie oznacza jednak zamknięcia Urzędu - mówi Hubert Woźniak z Referatu Informacji Miejskiej ratusza.
Cały czas czynny pozostaje Biuro Obsługi Klienta przy ul. Zduńskiej - od poniedziałku do środy będzie czynny w godzinach 8:00-15:30, w czwartki czwartek 8:30-17:30, a piątki 8:30-15:30. Przebywać tam może jednak tyle osób, ile jest wolnych okienek.
Wydział Ewidencji i Spraw Obywatelskich przy al. Piłsudskiego jest czynny w dni powszednie od 8:00 do 18:00, a w sobotę od 8:00 do 15:00.
Sprawy z zakresu Referatu Komunikacji - rejestracja pojazdu, wyrobienie dowodu rejestracyjnego - można załatwić po wcześniejszym umówieniu wizyty w urzędzie pod nr telefonu (24) 364 55 55.
Sprawy z zakresu Referatu Spraw Obywatelskich (dowody osobiste, meldunki), a także sprawy z zakresu Referatu Ewidencji Działalności Gospodarczej można załatwić bezpośrednio przy stanowiskach przy al. Piłsudskiego 6 bez wcześniejszego umawiania wizyty.