Reklama

Reklama

W autobusie. Rozmowy, przeszkadzanie...

Opublikowano: 26 marca 2014 13:43
Autor:

W autobusie. Rozmowy, przeszkadzanie...  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Prawie 58 tysięcy osób korzysta każdego dnia z autobusów Komunikacji Miejskiej. Nie każdy jednak wie, jak powinien się zachowywać, dlatego niektórych pasażerów trzeba przywołać do porządku.

Reklama

Prawie 58 tysięcy osób korzysta każdego dnia z autobusów Komunikacji Miejskiej. Nie każdy jednak wie, jak powinien się zachowywać, dlatego niektórych pasażerów trzeba przywołać do porządku.

Stąd właśnie pomysł na kampanię „Nie jedziesz sam” m.in. pod patronatem Portalu Płock, która jest skierowana do każdej osoby korzystającej ze środków publicznego transportu. – Chcemy im uświadomić, że są wśród nas osoby potrzebujące pomocy – tłumaczy rzeczniczka KM Anna Kicińska. – Chcemy też stanąć w obronie dobrze wychowanych pasażerów i przyczynić się do tego, aby podróż odbywała się w jak najprzyjemniejszej atmosferze.

Nowej akcji zorganizowanej przez Komunikację Miejską poświęcona była konferencja prasowa, w której uczestniczyli również przedstawiciele Płockiej Rady Seniorów oraz młode mamy z dziećmi. Wspólnie z przedstawicielami płockich mediów obejrzeli oni kilka krótkich filmów obrazujących zachowania, jakie nie powinny zdarzać się w autobusach. Wbrew obiegowej opinii, problemy z niewłaściwym zachowaniem wcale nie dotyczą wyłącznie młodych ludzi.

– Chcemy uświadomić pasażerów, że w autobusach należy ustępować siedzącego miejsca miejsca bardziej potrzebującym – tłumaczył prezes Janusz Majchrzak. – Mam na myśli osoby starsze, niepełnosprawne, kobiety w ciąży, rodziców z małym dzieckiem.

Prezes KM przypominał też, że w większości nowych autobusów są miejsca specjalnie przeznaczone dla wózków dziecięcych lub wózków inwalidzkich. Jeżeli nikt z nich nie korzysta, powinny pozostawać wolne.

Anna Kicińska przypomniała, że niestosowne może być również zbyt głośne słuchanie muzyki, czy prowadzenie rozmów przez telefon komórkowy, stawianie bagaży w przejściu lub na siedzeniach, brak pełnej kontroli nad przewożonymi czworonogami.


Janusz Majchrzak zwrócił uwagę również na zachowania pasażerów, które bywają uciążliwe nie tylko dla innych podróżujących środkami komunikacji miejskiej, ale i dla kierowców. – Notoryczne, nieuzasadnione wciskanie przycisków Stop, wymuszanie zatrzymanie autobusu poza przystankiem, czy próby podjęcia rozmowy z kierowcą podczas jazdy to sytuacje, które przeszkadzają w skoncentrowaniu się kierowcy na jego pracy – mówił prezes KM Płock. – Dla kogoś, kto przez osiem godzin musi praktycznie bez przerwy pozostawać niezwykle skupiony, to może być poważny problem.

W autobusach Komunikacji Miejskiej mają pojawić się piktogramy zachęcające do ustępowania miejsca potrzebującym. Czy odniosą zamierzony skutek? Trudno jednoznacznie powiedzieć. – Mam nadzieję, że nasza akcja odniesie zamierzony skutek, a nie skończy się na jednym dniu, gdy o wszystkim informować będą lokalne media – zakończył Janusz Majchrzak.


Fot. Tomasz Paszkiewicz/Portal Płock i Archiwum KM

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (10)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.