reklama

STOP TIROM. Od kiedy pierwsze wnioski?

Opublikowano:
Autor:

STOP TIROM. Od kiedy pierwsze wnioski? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościBędzie mniej pojazdów ciężarowych na płockich drogach? Być może, ponieważ ich kierowcy od czerwca muszą zacząć liczyć się z ograniczeniami i zawczasu pomyśleć o złożeniu wniosku dotyczącego wydania specjalnego zezwolenia ramach realizacji projektu „STOP TIROM”.

Będzie mniej pojazdów ciężarowych na płockich drogach? Być może, ponieważ ich kierowcy od czerwca muszą zacząć liczyć się z ograniczeniami i zawczasu pomyśleć o złożeniu wniosku dotyczącego wydania specjalnego zezwolenia ramach realizacji projektu „STOP TIROM”.

O przygotowaniach do wdrożenia programu, który wygrał w pierwszym budżecie obywatelskim, pisaliśmy niedawno. Przyjrzyjmy się teraz, jak to wszystko ma wyglądać w praktyce. Po pierwsze, wdrożenie programu nie oznacza absolutnego wyeliminowania ciężkiego ruchu tranzytowego i pojazdów przewożących towary niebezpieczne, ponieważ te będą poruszały się w dalszym ciągu bez ograniczeń tzw. „korytarzami komunikacyjnymi”.

Po drugie, miasto podzielono na strefy, po których poruszanie się będzie już ograniczone i możliwe wyłącznie z posiadaniem specjalnego zezwolenia w postaci identyfikatora do umieszczenia po lewej stronie za przednią szybą pojazdu. Wydanie takiego zezwolenia ma być bezpłatne.

Kto musi się ubiegać o taki identyfikator? Wyróżniono tu kilka typów: C 16, C 8, N 16, N 8 i N. Zgodnie z prezydenckim zarządzeniem, sprawa dotyczy następujących kategorii pojazdów: przewożących towary niebezpieczne (do 16 ton – N, powyżej 16 ton - N 16), o masie całkowitej przekraczającej 8 ton (C 8) oraz powyżej 16 ton (C 16).

Identyfikator będzie posiadał hologram, kod kreskowy, termin ważności (po upływie 12 miesięcy trzeba go zwrócić, w uzasadnionych przypadkach wydłuża się do 24 miesięcy), markę, model i numer rejestracyjny pojazdu, dozwoloną trasę, cel przejazdu, a nawet godziny, w których może się poruszać po danej strefie. W regulaminie podaje się także możliwe powody wydania, którymi mogą być m. in. potrzeby inwestycyjne, zapewnienie dostaw materiałów do produkcji (w przypadku identyfikatora N 16 dostaw paliw i gazów do stacji, gazu propan-butan i oleju opałowego do celów grzewczych i bytowych) lub zapewnienie bieżących potrzeb mieszkańców miasta.

W regulaminie zawarto również powody ewentualnej odmowy ze strony Ratusza wydania identyfikatora. Poza niekompletnością wniosku, urzędnik ma prawo stwierdzić brak podstaw do jego wydania, nieprawdziwy cel wjazdu, złego stanu technicznego drogi, niedostosowania typu pojazdu do geometrii ulic, na którą miałby wjechać. Przeszkodą będzie też negatywna opinia organów kontrolujących, tj. policji i Inspekcji Transportu Drogowego.

W poniedziałek 30 marca w Ratuszu w Biurze Obsługi Klienta na stanowisku nr 6 rusza nabór wniosków (są już do pobrania ze strony internetowej UMP). Jednak nie ma konieczności załatwiania wszystkiego osobiście. Równie dobrze wystarczy nadesłać wniosek tradycyjną drogą pocztową na adres: Pl. Stary Rynek 1, 09-400 Płock. Oprócz wniosku należy przygotować zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców (potwierdzony za zgodność z oryginałem) z okresu ostatnich trzech miesięcy, kopię dowodów rejestracyjnych.

Czytaj też:

Fot. Przykładowy wygląd identyfikatora - UMP

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE