reklama

Ogłosili upadłość. Klienci mogą starać się o odzyskanie pieniędzy

Opublikowano:
Autor:

Ogłosili upadłość. Klienci mogą starać się o odzyskanie pieniędzy - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościRadzimy sprawdzić rachunki. Miejski Rzecznik Konsumentów w Płocku poinformował, że Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość i nie sprzedaje już prądu i gazu. Niestety wiele osób jest nieświadomych tego faktu.

Radzimy sprawdzić rachunki. Miejski Rzecznik Konsumentów w Płocku poinformował, że Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość i nie sprzedaje już prądu i gazu. Niestety wiele osób jest nieświadomych tego faktu.

Energetyczne Centrum było alternatywnym sprzedawcą prądu. 11 września Centrum przestało sprzedawać prąd, a dzień później gaz, natomiast 3 grudnia sąd ogłosił upadłość spółki. W takie sytuacji to sprzedawca rezerwowy wystawia klientom rachunki, jednak nieświadomi klienci - jak dodaje Miejski Rzecznik Konsumentów - nadal mogą płacić Energetycznemu Centrum, mimo że firma nie świadczyła usług. Takie sygnały napłynęły do Urzędu Regulacji Energetyki. Dlatego tym konsumentom, którzy do połowy września do dnia 2 grudnia 2018 r. płacili tej firmie za prąd lub gaz, przysługuje możliwość odzyskania pieniędzy. Niezwłocznie, do 16 stycznia 2019 r., należy zgłosić do sądu informacje o wysokości zapłaconych rachunków w tym okresie.

Jak dalej postępować? Trzeba wypełnić w dwóch egzemplarzach wzór zgłoszenia wierzytelności i wysłać do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa,  Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska. Pamiętajmy o podaniu sygnatury sprawy, czyli: X GUp 1078/18.  Więcej informacji o postępowaniu upadłościowym znajduje się na stronie Energetycznego Centrum, syndyka lub pod numerami telefonicznymi syndyka: 41 300 56 91 oraz 573 012 513. W przypadku dodatkowych pytań można skontaktować się z Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Urzędzie Miasta Płocka, al. Piłsudskiego 6, II piętro, pok. 213/ 214 lub pod numerem telefonu: 24 367-15-81.

Aktualnie przystąpiono do dokonania czynności zmierzających do całościowego rozliczenia wszystkich klientów Energetycznego Centrum S.A. z tytułu usług sprzedaży energii elektrycznej oraz paliwa gazowego, jakie świadczyła spółka przed dniem ogłoszenia upadłości. Po zakończeniu tych prac i stwierdzeniu ewentualnych nadpłat widniejących na kontach rozliczeniowych poszczególnych klientów, zostaną podjęte niezwłoczne czynności mające na celu zamknięcie rachunków bankowych tych klientów, na których kontach będą widnieć ww. nadpłaty.

Jednocześnie działalność Spółki w zakresie sprzedaży produktów dodatkowych opartych na usługach medycznych (Luxmed) oraz usługach ubezpieczeniowych (AXA, Energia na zdrowie, Pakiet ochronny) jest w dalszym ciągu kontynuowana. Z uwagi na powyższe klienci Energetycznego Centrum S.A., którzy zawarli umowy w ww. zakresie ze spółką są zobowiązani do dokonywania dalszych wpłat zgodnie z dotychczas zawartymi umowami.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo