Nowoczesne statki zbudowała firma Hyundai Heavy Industries. W styczniu w koreańskim Mokpo odbyła się uroczystość nadania im imion.
"Józef Piłsudski" oraz "Ignacy Paderewski" posłużą do przewozu skroplonego gazu ziemnego. Każdy z nich może przetransportować ok. 70 tys. ton LNG, co odpowiada 100 mln m3 gazu ziemnego w stanie lotnym. Liczba ta stanowi średnie tygodniowe zużycie we wszystkich gospodarstwach domowych w Polsce.
Prezes Orlenu zapewnia, że to kolejny krok w stronę budowania energetycznej niezależności.
- Przyjęliśmy i wdrażamy strategię dywersyfikacji kierunków dostaw, w której wykorzystamy własną flotę gazowców. Do przyszłego roku powiększy się ona aż do ośmiu jednostek, a budowany przez nas portfel kontraktów długoterminowych z amerykańskimi dostawcami wzmacnia naszą pozycję i gwarantuje stabilność dostaw surowca. W efekcie możemy zapewniać polskim odbiorcom pewne źródła zaopatrzenia, a także oferować go na sąsiednich rynkach, w tym ukraińskim, wzmacniając bezpieczeństwo energetyczne regionu - przekazał prezes spółki, Ireneusz Fąfara.
Warto wspomnieć, że udział skroplonego gazu ziemnego, dostarczanego drogą morską systematycznie rośnie, a w 2024 r. stanowił blisko połowę gazu sprowadzanego do kraju.
- Zgodnie ze strategią ORLEN do 2035 roku, gaz ziemny będzie pełnić kluczową rolę paliwa przejściowego w transformacji energetycznej Polski i regionu, a jego konsumpcja w kolejnych latach będzie rosła, osiągając w ciągu dekady 27 mld m3 - dodaje zespół prasowy Orlenu.
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, w pierwszym kwartale 2025 r. spółka planuje odbiór 20 dostaw LNG w tym terminalu, czyli o 9 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.