reklama

Nie zapłacił rachunku za prąd. Miał rację

Opublikowano:
Autor:

Nie zapłacił rachunku za prąd. Miał rację - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościZamiast bez chwili zastanowienia płacić rachunki za energię elektryczną, zwłaszcza jeśli wydają się zawyżone, lepiej sprawdzić je uważnie.

Zamiast bez chwili zastanowienia płacić rachunki za energię elektryczną, zwłaszcza jeśli wydają się zawyżone, lepiej sprawdzić je uważnie.

Przekonuje o tym dobitnie przykład naszego czytelnika, który poprosił nas o interwencję w sprawie licznika energetycznego, który został założony w garażu wynajmowanym przez jego teścia na wiosnę. W ciągu ponad pięciu miesięcy zużycie energii wyniosło 5,9 kWh. Na fakturze pojawiły się jednak zupełnie inne dane.

– W rubryce zużycie pracownik ENERGA wstawił zużycie 220 Kwh. Było ono 37 razy większe od faktycznego. Naliczono też opłatę 151 złotych, chociaż powinna ona wynosić około 8 złotych. Poprzednia faktura wynosiła około 15 złotych i była zawyżona dwukrotnie – relacjonuje czytelnik.

To nie koniec irytujących przygód naszego rozmówcy. Aby rozwiać swoje wątpliwości związane z zawyżoną  fakturą, płocczanin udał się do Biura Obsługi Klienta płockiego oddziału Energi. Chociaż znalazł się tam o 16.50, żadna z trzech pracujących osób nie zajęła się obsłużeniem go. Usłyszał za to, że komputery zostały już wylogowane, więc jedyne, co mu pozostało, to telefon na infolinię.

W tej sytuacji czytelnik zwrócił się do nas z prośbą o pomoc. Przesłał nam również skan błędnie, jego zdaniem, wystawionej faktury. Poprosiliśmy o wyjaśnienie całej sprawy Aldonę Niedzielak z biura prasowego płockiego oddziału Grupy Energa.

Ale sprawa naszego czytelnika została przekazana do centrali w Gdańsku, gdyż okazało się, że wykracza poza kompetencje oddziału w Płocku.

Po tygodniu oczekiwania otrzymaliśmy w końcu odpowiedź udzieloną przez Jakuba Duszę z biura prasowego Grupy ENERGA. Przyznał on, że zużycie energii zostało na rachunku zawyżone. Dlaczego?

– Spowodował to epizodyczny błąd systemu, który zostanie wyeliminowany przez twórców systemu. Za nieporozumienie przepraszamy i informujemy, że klientowi została już wystawiona faktura korygująca nieprawidłową kwotę – czytamy w e-mailu przesłanym na adres naszej redakcji. – Zachęcamy klientów, by w przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących rozliczeń z Energą, zgłaszali się do telefonicznych bądź elektronicznych biur obsługi klienta. Tam bez wychodzenia z domu można załatwić swoją sprawę, np. porozmawiać z konsultantem lub zgłosić swoje zastrzeżenia mailowo.

Nasz Czytelnik nie ukrywał, że jest w pełni usatysfakcjonowany częścią odpowiedzi dotyczącą wysokości faktury. Dużo mniej powodów do zadowolenia dała mu informacja dotycząca pracy Biura Obsługi Klienta. – Energa wprowadziła w swoich biurach kolejkomaty, w których klient pobiera numerek, określając, jaką sprawę przyszedł załatwić. Dzięki temu jest kierowany do odpowiedniego stanowiska, które w danym momencie może taką sprawę obsłużyć – czytamy w piśmie z biura prasowego Grupy Energa w Gdańsku. – Gdyby klient pobrał numerek, trafiłby do odpowiedniego stanowiska. Pracownik, który mógł obsłużyć sprawę klienta, poinformował, że zgodnie ze standardami panującymi w spółce, klient powinien złożyć reklamację pisemną na miejscu lub zgłosić się telefonicznie, korzystając z aparatu w biurze (sprawy dotyczące reklamacji rozliczeń kierowane są do specjalnej komórki rozliczeniowej w firmie, pisemnie przez pracowników BOK lub telefonicznie bezpośrednio przez klientów).

Nasz czytelnik przyznał, że najważniejsza była dla niego kwestia wysokości rachunku, dlatego jest usatysfakcjonowany odpowiedzią. – Innym czytelnikom Portalu Płock proponuję, aby uważnie oglądali rachunki. Szczególnie te, które wydawać im się będą zbyt wysokie – zaapelował na koniec.

Fot. Tomasz Paszkiewicz/Portal Płock

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE