reklama

Nie pozwól, by dziecko Cię terroryzowało

Opublikowano:
Autor:

Nie pozwól, by dziecko Cię terroryzowało - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościJak przekonać dziecko, że zakup nowej zabawki nie jest mu niezbędny do szczęścia? Między innymi temu poświęcone były warsztaty dla rodziców zorganizowane przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Płocku.

Jak przekonać dziecko, że zakup nowej zabawki nie jest mu niezbędny do szczęścia? Między innymi temu poświęcone były warsztaty dla rodziców zorganizowane przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Płocku.

Pierwsze warsztaty dla rodziców małych dzieci w przedszkolu miejskim nr 34 poprowadziły trenerki TOC Aleksandra Banach-Kaźmierczak i Elżbieta Lemańska z MSCDN-u.

Rodzice, którzy wzięli udział w warsztatach, chcieli dowiedzieć się, co zrobić, by kilkulatek nie czuł się odrzucony, gdy w rodzinie pojawi się młodszy brat lub siostra? Co zrobić, gdy nie ma czasu na zabawę z dziećmi, a one tego bardzo potrzebują? A przede wszystkim jak przekonać kilkulatka, że bez nowej lalki również może zyskać sympatię kolegów.

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów rozwiązywania problemów jest chmurka TOC. O jej zaletach opowiadały prowadzące, których wiedza i psychologiczne doświadczenia są niebagatelne. – Postaram się bardziej rozumieć swoje dziecko i nie zawsze być na pozycji wygranej – stwierdził jeden z rodziców po zakończeniu zajęć.

Rodzice nieco starszych dzieci wzięli udział w warsztatach, które poprowadziła nauczycielka Gimnazjum nr 5 Joanna Wodowska. Poruszane podczas tego spotkania zagadnienia miały zupełnie inny, dużo poważniejszy „kaliber”. Co robić, kiedy dorastające dziecko zaczyna chodzić na wagary, chce jeść tylko słodycze zamiast obiadu lub jest prześladowane przez kolegów?

Podczas spotkania prowadząca również zaprezentowała chmurkę TOC. Podzieliła się też spostrzeżeniami z punktu widzenia nauczyciela. Warsztaty trwały znacznie dłużej niż zakładał organizator - Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, co dowodzi, że rodzice bardzo potrzebują spotkań tego typu.

Nieco inny charakter miała konferencja „Matematyka – nic trudnego”. Podczas podsumowania projektu „Myślę – Rozumiem – Wiem. Zastosowanie technik TOC w uczeniu się” prawie 300 nauczycieli mogło przekonać się, jak trenerzy TOC, nauczyciele i uczniowie stosowali „chmurki”, „gałązki” i „drzewka ambitnego celu” w praktyce.

Pierwszą cześć konferencji, która odbyła się w Auli Politechniki Warszawskiej w Płocku, zainaugurował wykład trenerki TOC z Izraela dr Shoshi Reiter. Po niej głos zabrał Jarosław Zaroń, dyrektor MSCDN, który tłumaczył, dlaczego warto stosować Program TOC i jak wyglądała realizacja projektu w ciągu kilku ostatnich miesięcy.

Trenerki projektu M-R-W przedstawiły swoje doświadczenia w pracy z nauczycielami oraz z dziećmi w przedszkolach i uczniami w szkołach. Efekty tych działań okazały się doskonałe, a dyrektorom przedszkoli i szkół trzeba pogratulować kreatywnych, otwartych na nowe inicjatywy i zaangażowanych nauczycieli.

Druga część konferencji została przeznaczona na zajęcia warsztatowe, które odbywały się w wydziale MSCDN w Płocku. Organizatorami konferencji byli Urząd Miasta Płocka, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i TOC dla edukacji Polska.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE